24 آبان 1391
شماره خبر: 14987

فروشندگان متخلف کالاهای طرح شبنم در البرز اعمال قانون می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

فروشندگان متخلف کالاهای طرح شبنم در البرز اعمال قانون می شوند

سپیدار آنلاین: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: با فروشندگان متخلف در حوزه کالاهای مشمول طرح شبنم برخورد قانونی می شود.
اسفندیار کمالی زاده افزود: مرحله دوم کد گذاری کالاهای مشمول طرح شبنم در استان البرز اکنون در حال انجام است. وی یادآور شد: در مرحله اول اجرای این طرح ، کالاهای عرضه شده از سوی پنج اتحادیه صنفی شامل تجهیزات مخابراتی، لوازم خانگی، خرازی، آرایشی و بهداشتی و الکترونیک در سطح استان به طور کامل کدگذاری و برچسب مخصوص روی کالاها نصب شده است. کمالی زاده افزود: مرحله دوم این طرح در استان مشمول کالاهای توزیعی توسط 20 اتحادیه صنفی دیگر است که کد گذاری اقلام مربوطه در حال اجرا است.
وی یادآور شد: همزمان با پایان مرحله دوم کد گذاری طرح نظارتی سازمان آغاز و بازرسان معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همراه با بازرسان اصناف برخورد با متخلفان را در دستور کار خود قرار خواهند داد. معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و تجارت استان البرز ، اجرای درست این طرح را یک گام عملی در راستای منویات سال ˈحمایت از تولید ملیˈ دانست و گفت: فارغ از بسیاری از فرصت های شغلی که به تبع توزیع و عرضه کالاهای قاچاق از بین می روند، این پدیده مذموم آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می آورد. کمالی زاده درخصوص دلایل اجرایی طرح شبنم یادآورشد: اکنون در اغلب کشورهای دنیا ، کالاهای قاچاق و جعلی، به عنوان یک کالای غیر قابل اطمینان و نامطمئن شناخته می شود چرا که مشخص نبودن کانال توزیع، واسطه ها و نیز تولید کننده واقعی، مشتری را نگران می کند. وی اظهارداشت: کالای قاچاق با گسترش اقتصاد زیر زمینی، فشار مالیاتی را بر بخش رسمی وارد کرده و در نتیجه با کاهش فروش، درآمد این گروه را نیز کاهش داده و تولید داخلی را تهدید می کند. کمالی زاده، همچنین افزایش ثروت نامشروع و رانت خواری را از دیگر آثار زیانبار کالای قاچاق و جعلی عنوان کرد و اظهار داشت: به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی بخش تجارت و شبکه توزیع کالا، برای مبارزه با توزیع کالای قاچاق و جعلی، اقدام به ایجاد سامانه شبکه نظارت مردمی یا ˈطرح شبنمˈ کرده است.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود