7 مهر 1394
شماره خبر: 149956

بانکداری اسلامی ابهامات و سئوالات مردم را پاسخ داده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بانکداری اسلامی ابهامات و سئوالات مردم  را پاسخ داده است


مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان البرز با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) دیدار و پیرامون مسائل موجود به بحث و گفت و گو پرداختند.
مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان البرز در ابتدا با تاکید بر اینکه مجموعه ما، تعهد خود به اقتصاد مقاومتی را محقق کرده است، افزود: مردم استان جوان البرز به بانک مهر اقتصاد استان اعتماد دارند.
موحد گفت: بانک مهر اقتصاد استان البرز با تکیه بر توانایی و تخصص کارکنان خود توانسته است اعتماد مردم را جلب نماید که این امر باعث بیشتر شدن مسئولیت ما می باشد. چرا که باید پاسخگوی اتحاد مردم باشیم و سرمایه آن ها را در جهت مناسب صرف نمائیم. پیمان موحد با اشاره به سرلوحه قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری در بانک مهر اقتصاد، ادامه داد: عملکرد مناسب بانک مهر اقتصاد استان البرز حرکت به سمت قانون بانکداری اسلامی است که البته این به معنی پرداخت تسهیلات به صورت قرض الحسنه نمی باشد، چون سهم قرض الحسنه از مجموع سپرده ها کم است، چرا که وقتی مردم سرمایه خود را برای مصارف سرمایه گذاری نزد بانک می گذارند، بانک مجاز نیست آن را به صورت قرض الحسنه استفاده نماید. وی به منابع قابل توجه بانک مهر اقتصاد استان البرز اشاره کرد و گفت: بانک مهر اقتصاد استان البرز از منابع مالی قابل توجهی برخوردار است. و باید با اطلاع رسانی منابع به صنعتگران و تولید کنندگان زمینه بهره برداری از این منابع را فراهم سازیم تا بتوانیم نقش خود را در بهبود تولید و صنعت ایفا نمائیم. نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) نیز در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره لزوم ارتقاء بیش از پیش بصیرت آحاد جامعه، افزود: طبق فرمایش معظم له باید باور داشته باشیم که دشمن در کمین ماست و دارد به شکل های مختلف تلاش می کند و ما باید با آگاهی و هوشیاری کامل در زمینه پیشرفت و تعالی کشور گام برداریم. حجت الاسلام محمد جواد موحد به نقش مفید و موثر بسیج اشاره کرد و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی که یکی از مهم‌ترین منویات مقام معظم رهبری است بدون حضور مردم و مشارکت آنان محقق نخواهد شد. حجت الاسلام موحد با تاکید بر این مطلب که چاپ و نشر کتابجه های عقود اسلامی کار ارزشمندی است گفت:ذهن مردم پر از سئوالات مبهم است که بانکداری اسلامی برای تمام آنها پاسخ دارد و این وظیفه کسانی است که در این را پیشرو هستند، تا با شفاف سازی، تمام ابهامات را بر طرف نمایند. نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن(ع) در ادامه با اشاره به این مطلب که هر سودی "ربا"تلقی نمی شود گفت: دستورالعمل بانک ها در حوزه بانکداری اسلامی با رساله عملیه مطابقت دارند و اگر مشکلی پیش بیاید، بی شک در حوزه اجرا می باشد . وی در این راستا آموزش را در بسیار موثر خواند و ابراز داشت: آموزش از طریق شبکه های استانی و نیز حضور در مساجد خاص و استفاده از ائمه جماعت، روش های مناسبی برای آموزش اصول بانکداری اسلامی است. وی در پایان با اشاره به نقش موثر بانک مهر اقتصاد در تحقق اقتصاد اسلامی، افزود: بانک مهر اقتصاد می تواند با اعطای تسهیلات به کارآفرینان برتر، صاحبنظران و کارشناسان حوزه کارآفرینی استان، کمک شایسته ای کند. که در نهایت منجر به افزایش توان مدیریتی استان و برطرف شدن موانع توسعه کارآفرینی شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود