29 مهر 1394
شماره خبر: 151433

اکیپ‌های نظارت بر دام‌های قربانی در البرز فعال شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اکیپ‌های نظارت بر دام‌های قربانی در البرز فعال شد


مدیرکل دامپزشکی استان البرز از فعال شدن 15 اکیپ بهداشتی به منظور نظارت بر دام‌های قربانی تاسوعا و عاشورا در این استان خبر داد.
علی‌اصغر شریفی در حاشیه فعال شدن این اکیپ‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان البرز اقدامات اساسی و ویژه بهداشتی را به منظور کنترل و نظارت بر دام‌های قربانی در روزهای عاشورا و تاسوعا در نظر گرفته است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورا در دستجات و مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان قربانی‌های مختلف صورت می‌گیرد لذا این 15 اکیپ نظارتی با هدف کنترل بهداشتی دام‌ها فعال شده است. مدیرکل دامپزشکی استان البرز حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و سلامت گوشت دام‌های نذری را از مهمترین اولویت‌های این اداره کل در این ایام عنوان کرد و افزود: تأمین بهداشت عمومی طبق سال‌های گذشته نیز از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.
*برپایی گشت‌های بازرسی ثابت و سیار در البرز
شریفی در ادامه سخنان خود به برپایی گشت‌های بازرسی ثابت و سیار اشاره کرد و گفت: در این راستا 6 اکیپ ثابت و 9 اکیپ سیار به همراه 15 دامپزشک و 11 بازرس گوشت، نظارت‌های بهداشتی را به دام‌های قربانی در هیئت‌ها، تکایا و دستجات عزاداری انجام خواهند داد. وی ضمن هشدار به شهروندان تأکید کرد: تا حد امکان جهت کشتار دام‌های نذری از کشتارگاه‌های دام استان استفاده کنند. مدیرکل دامپزشکی استان البرز با تأکید بر اینکه شهروندان از ذبح دام در منازل و مکان‌ها و معابر عمومی خوداری کنند، بیان داشت: در این راستا در مکان‌هایی که اکیپ‌های دامپزشکی مستقر هستند در صورت ذبح (با رعایت کامل بهداشت و شستشوی محل ذبح قبل و بعد از کشتار)، لاشه توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازرسی قرار گیرد. شریفی ادامه داد: همچنین بلافاصله پس از ذبح از گوشت دام نذری استفاده نشود و تا حد امکان لاشه گوشت به مدت 24 ساعت در دمای 4 درجه سانتی‌گراد (سردخانه و یا یخچال) قرار گیرد و سپس مصرف شود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود