6 آبان 1394
شماره خبر: 151741

حمل بار داخل شهری نیازمند همکاری پایانه و پلیس است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

حمل بار داخل شهری نیازمند همکاری پایانه و پلیس است


رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی البرز گفت:برای جلوگیری از اتلاف وقت در حمل بار داخل شهری نیاز به همکاری پلیس و پایانه حمل و نقل استان البرز است.
'احمد میر جلیلی' در چهارمین جلسه کمیسیون حمل و نقل افزود: برای جلوگیری از کاهش کیفیت و هدر رفت محصولات مختلف به ویژه تولیدات کشاورزی نیازمند همکاری مسوولان ذیربط است. وی اظهار کرد: ما به دنبال یافتن راهکارهای هستیم تا ضمن رعایت قانون، راننده ها جریمه نشود و کالا در اسرع وقت به مقصد برسد. عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت داشتن بارنامه خارج از استان خاطرنشان کرد: بارنامه سندی است که دلالت بر قرارداد حمل، تحویل، بارگیری و مالکیت کالا داشته، قابل معامله و اصلی ترین سند در تجارت بین المللی کالا است که داشتن آن تضمین کننده بار است. وی تاکید کرد: شماره بارنامه، نام و آدرس حمل کننده، نام و آدرس گیرنده کالا، نوع وسیله حمل، نام محل بارگیری یا مبدأ، مقصدکالا، نوع بسته بندی و تعداد بسته ها، شرح کالا، ابعاد کالا، وزن کالا، نحوه پرداخت کرایه حمل از جمله مشخصات درج شده در بارنامه است.
ضرورت برگزاری دوره های آموزشی برای رانندگان حمل بار
رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی البرز گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای رانندگان در سطح شهرک های صنعتی از طرف پایانه حمل و نقل و پلیس در این استان ضروری است. احمد میر جلیلی تاکید کرد: برگزاری این دوره آموزشی در راستای اجرای وظایف قانونی خود و با توجه به اهمیت آموزش در ارایه خدمات بهتر، کاهش ناهنجاری های رانندگی، افزایش ایمنی وسایل نقلیه حمل بار و کاهش مخاطرات ناشی از رفتارهای شاغلان این بخش دراولویت های کاری این کمیسیون قرار دارد.
بارنامه تضمین کننده کالا است
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان البرز با تاکید بر اینکه بارنامه تضمین کننده کالا است افزود: اگرکالا بدون بارنامه حمل شود در صورت مخاطرات بار صاحب کالا از بین رفته و کسی پاسخ گو نیست.
'قاسم باقری' با اشاره به اینکه آموزش با فرهنگ سازی صرف امکانپذیر نیست افزود: اعمال قانون باید همراه با قاطعیت باشد تا نظم اجتماعی ایجاد شود.وی پیشنهاد داد: نامه ای برای حل مشکلات حمل بار داخل شهری به شورای ترافیک و شورای تامین استان ارجاع داده شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود