19 آبان 1394
شماره خبر: 152528

استان البرز آماده صادرات غذای حلال به کشور بوسنی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

استان البرز آماده صادرات غذای حلال به کشور بوسنی است


رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان البرز گفت: البرز آمادگی خود را در راستای صادرات غذای حلال به کشور بوسنی هرزگوین و البته با برند‌های داخلی و ملی این کشور، اعلام می‌کند.
رحیم بنامولایی در جلسه نشست اعضای اتاق بازرگانی استان البرز و کشور بوسنی و هرزگوین که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از دیرباز با کشور بوسنی و هرزگوین همکاری و روابط خوبی داشته است، اظهار داشت: البرز یکی از جوان‌ترین و سومین استان‌ صنعتی کشور است. وی با بیان اینکه 3‌هزار و 500 واحد صنعتی در استان البرز وجود دارد، افزود: بیش از 85 درصد از تولیدات ماکارونی و قارچ کشور در استان البرز تولید می‌شود. رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه این استان در بخش صنعت نساجی، غذایی، دارویی، تبدیلی، خودرو، آرایشی بهداشتی و لوازم خانگی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه و فرودگاه پیام یکی دیگر از ظرفیت‌های این استان است که بخشی از صادرات کشور نیز از این فرودگاه صورت می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه امید است با رفع تحریم‌ها همکاری و روابط بین دو کشور بیش از گذشته و ایده‌آل شود، تصریح کرد: استان البرز آمادگی خود را در راستای صادرات غذای حلال به کشور بوسنی و البته با برند‌های داخلی و ملی این کشور، اعلام می‌کند. بنامولایی گفت: با توجه به مذاکرات قبلی کشور بوسنی و اعلام آمادگی در راستای مشارکت و سرمایه‌گذاری در ساخت نمایشگاه بین‌المللی استان البرز، از این مهم استقبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه امید است مشکلات ویزایی تجار و تولیدکنندگان ایرانی در کشور بوسنی نیز برطرف شود، اظهار داشت: البرز به سبب وجود تمام ظرفیت و پتانسیل‌های موجود خود، آمادگی لازم برای مشارکت با کشور بوسنی و هرزگوین را اعلام می‌کند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود