19 آبان 1394
شماره خبر: 152550

البرز می‌تواند به قطب صنعتی کشور تبدیل شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

البرز می‌تواند به قطب صنعتی کشور تبدیل شود


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه تولیدی و صنعتی است و می‌تواند قطب صنعتی کشور باشد.
عزیز اکبریان اظهار داشت: استان البرز ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تولید و صنعت و معدن داشته که از جمله آنها می‌توان به وجود چند راه ارتباطی ملی مانند آزادراه تهران ـ کرج، کرج ـ قزوین، وجود چند شهرک صنعتی بزرگ مانند شهرک صنعتی اشتهارد و نظرآباد و بالاخره نزدیکی به تهران و وجود فرودگاه پیام اشاره کرد. وی افزود: در حال حاضر ده‌ها کارخانه و تولیدکننده بزرگ که دارای برندهای ملی هستند، در استان البرز فعال بوده و این در حالی است که هنوز از اکثریت توان این استان در این حوزه استفاده نشده است. نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر البرز به عنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور شناخته می‌شود، گفت: اگر برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کنیم، البرز می‌تواند به قطب صنعتی کشور معرفی شود.
اکبریان افزود: خوشبختانه با انجام توافقات هسته‌ای، استقبال خوبی برای سرمایه‌گذاری در کشور و به ویژه استان البرز وجود دارد و در هفته‌های گذشته شاهد بودیم که تعدادی از صنایع بزرگ بین‌المللی به ویژه از اروپا برای سرمایه‌گذاری در البرز اعلام آمادگی کردند. وی تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین اولویت باید حمایت از صنایع موجود در استان البرز باشد، چرا که بسیاری از این تولیدکنندگان موفق البرز با مشکلاتی روبه‌رو هستند که اگر از آنها به ویژه در حوزه تامین اعتبارات مورد نیاز و نقدینگی حمایت نشود، با مشکلات غیر قابل جبرانی روبه‌رو‌ خواهند شد. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید یک تولید کننده که برای توسعه و رونق اقتصادی کشور به میدان آمده و می‌خواهد خدمتی به کشورش داشته باشد، با بروکراسی اداری و مانع‌تراشی از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها روبه‌ باشد. اکبریان افزود: به عنوان نمونه تعدادی از کارخانه‌های قطعه‌سازی خودرو در البرز فعال هستند که با مشکلات بسیاری در حوزه تامین نقدینگی مواجه بوده و این در حالی است که آنها از کارخانه‌های بزرگ طلب‌کار بوده و اگر طلب آنها به موقع پرداخت شود، آنها ضمن پرداخت بدهی‌های معوق خود به بانک‌ها، می‌توانند برای توسعه فعالیت خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند. وی در پایان گفت: در زمانی که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرموده و به طور مکرر بر ضرورت حمایت از تولید ملی تاکید می‌فرمایند، همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این زمینه به میدان آمده و از تولیدکننده و صنایع داخلی حمایت کنند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود