9 آذر 1394
شماره خبر: 153894

ایجاد بانک اطلاعات برای شناسایی واحدهای فعال و غیر فعال ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ایجاد بانک اطلاعات برای شناسایی واحدهای فعال و غیر فعال ضروری است


رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت:با توجه به حضور مستمر هیات های تجاری و صنعتی کشورهای مختلف در کشورمان برای مشارکت و سرمایه گذاری، ایجاد یک بانک اطلاعات با هدف شناسایی واحدهای فعال و نیمه فعال ضروری است.
رحیم بنا مولایی در نشست هم اندیشی مشترک با مدیران و مسئولان شهرک های صنعتی استان البرز افزود: متاسفانه آمار دقیقی از این واحدها در اختیار نداریم تا سرمایه گذاران خارجی را برای مشارکت و سرمایه گذاری در این صنایع دعوت کنیم. وی از مدیران و مسئولان شهرک های صنعتی استان درخواست کرد آمار دقیق از وضعیت واحدهای شهرک ها ارایه دهند تا با آگاهی کامل نسبت به رفع مشکلات واحیاناً بهره گیری آنان از مشارکت و سرمایه گذاری خارجی برنامه ریزی شود. وی اظهار کرد: در شهرک های صنعتی استان قطعات بزرگ و کوچک وزمین های محصور شده بلا استفاده و رها شده وجود دارد که نیازمند مدیریت صحیح است. وی ادامه داد: صاحبان این زمین ها که قصد تاسیس واحد صنعتی ندارند برای واگذاری آن به دیگر متقاضیان باید تصمیم مقتضی اتخاذ شود چرا که این زمینها اراضی ملی محسوب می شوند. وی در بخش دیگر اظهاراتش با ذکر این نکته که بسیاری از محصولات تولیدی ما به دلیل عدم بهره گیری از تکنولوژی روز قابل صادرات نیست افزود: هم اکنون که در دوران پسا تحریم هستیم باید این صنایع با استفاده از علم، فناوری واصول صحیح مدیریت به سوی تولید محصولات با کیفیت و قابل صادرات حرکت کنند.
صدور موافقت اصولی بدون برنامه ریزی صحیح
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت:متاسفانه موافقت اصولی برای تولید هر محصولی با برنامه ریزی صحیح همراه نیست. بنا مولایی خاطرنشان کرد: در شرایطی که بسیاری از محصولات تولیدی نه تنها نیاز کشور بلکه به میزان کافی برای صادرات تولید می شود همچنان شاهد صدور موافقت اصولی برای این گونه تولیدات هستیم. وی گفت :باید به نحوه ی برنامه ریزی شود تا موافقت اصولی تنها برای واحدهای که محصولات آن هم قابلیت صادرات و هم نیاز کشور را تامین می کنند صادر تا سرمایه ملی اتلاف نشود.
اجرای ماده اصلاحی قانون رفع موانع کسب و کار /کاهش سرمایه گذاری در البرز
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز با اشاره به ماده اصلاحی'قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور' گفت: بر اساس این اصلاحیه واحد های صنعتی مستقر در شعاع 120 کیلومتری تهران از شمول معافیت مالی خارج شده که این درحالی است که البرز حق بیشتری در برخورداری معافیت داشته و با این کار جذب سرمایه دراین استان کاهش خواهد یافت.
گودرز رضایی با ذکر این نکته که این استان سه/دهم وسعت و 5/4 درصد صنعت کشور را داراست افزود: در این استان تنها 3 شهرک صنعتی دولتی داریم که در مجموع در رتبه 31 کشوری قرار گرفته ایم.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش شهرک ها، صنعتگر برای استقرار حق انتخاب بیشتری داشته و زمین های شوره زار و فاقد ارزش کشاورزی که ارزش زیست محیطی چندانی نیز ندارند، می تواند در اختیار صنایع قرار گیرد. وی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به زمین های رها شده در شهرک های صنعتی گفت: هر ماه به صورت منظم شورای داوری به واحدهای صنعتی را بررسی و به واحدهای که پیشرفت ندارند رای به فسخ آنها را صادر می کند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود