10 آذر 1394
شماره خبر: 153938

صنعت و معدن البرز رتبه نخست کشوری را در کشف کالای قاچاق کسب کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

صنعت و معدن البرز رتبه نخست کشوری را در کشف کالای قاچاق کسب کرد


دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرزگفت: اداره کل صنعت ومعدن و تجارت این استان رتبه نخست کشوری را در کشف کالای قاچاق کسب کرد.
علی اکبر زارعی نژاد افزود: این اداره کل صدرنشین نظارت بر سطح عرضه با کشف چهار میلیارد ریال کالای قاچاق درماه گذشته شد . وی ادامه داد: یکی از رسالت های اصلی و محوری ادارات کل صنعت و معدن استانهای کشور مقابله با فروش کالای قاچاق در سطح عرضه برای حمایت از تولید داخلی و کالاهای ساخت ایران است . زارعی نژاد گفت: با تشکیل 164 پرونده تخلف که نشانگر هر پنج بازرسی یک تخلف است حاکی از بازرسی های هدفمند و دقیق در سطح عرضه بوده است. وی اضافه کرد: اگرچه در دید از زاویه منفی و البته واقع بینانه آن می شود این هشدار را به متولیان اصناف استان داد که ضریب تخلف در استان البرز رو به افزایش است و راهکار مقابله با آن افزایش نظارت ها و دقت و تقویت بازرسی ها و مهم تر از آن تغییر ذائقه و الگوی انتخاب جامعه مصرف با افزایش کیفیت کالاهای ایرانی است.
این مسئول گفت: ازسوی دیگر اطلاع رسانی بیشتر به مردم در خصوص کیفیت عالی بعضی از کالاهای ایرانی که حتی تولید کننده ایرانی را مجبور به معرفی کالای صد در صد ایرانی خود بعنوان کالای ساخت خارج با برند سازی کذائی می کند. وی خاطرنشان کرد: در مصداق دیگر باید گفت که تکیه صد در صدی بر اقدامات مقابله ای بدون بالا بردن کیفیت کالای ساخت داخل و تشویق و تحریک مردم و جامعه مصرف به خرید کالاهای ساخت ایران همانند صاف و زلال کردن آبی است که در سرچشمه گل آلود است و استمرار وضعیت فقط روز به روز به افزایش هزینه های مقابله ای و کاهش بازدهی و حاصل کار منجر خواهد شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود