7 دی 1394
شماره خبر: 155462

70 درصد واردات از محل صادرات غیرنفتی کشور تامین می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

70 درصد واردات از محل صادرات غیرنفتی کشور تامین می شود


رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت که درهشت ماه سال جاری با صادرات غیرنفتی 70 درصد واردات مورد نیاز کشور تامین شده است.
سید کمال سیدعلی درآیین تجلیل ازصنعت گران نمونه استان البرز افزود: دراین مدت به غیرازنفت تراز تجاری ما مثبت بوده و توانستیم بیش از 70 درصد واردات را از این طریق تامین کنیم. وی اضافه کرد: بانک مرکزی تنها 30 درصد ارز وارد بازار کرده و بقیه از ارز حاصل از صادرات است و برای اینکه بتوانیم گسترش وتحریک داشته باشیم باید به سمت تحریک تقاضا برویم. سیدعلی خاطرنشان کرد: اگر بر اساس پیش بینی 12میلیارد دلار تا سال آینده صادرات داشته باشیم و کشورهای هدف را شناسایی کنیم به نتیجه مطلوب دست می یابیم. کشورهای حوزه آفریقا و سایرکشورها، می توانند جامعه هدف ما باشند.
وی گفت: برای بحث تامین مالی و پوشش بیمه ای، صادرکنندگان باید خود را بیمه کرده و از صندوق ضمانت صادرات استفاده کنند. مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات خاطرنشان کرد: یکی ازبرنامه های اجرایی دراین صندوق بحث اعتبار سنجی است. لازم نیست که صادرکننده ما حضور فیزیکی در یک کشور داشته باشد و نگرانی برای دریافت مبلغ خود نداشته باشد. سیدعلی افزود: چنانچه اسم خریدار را در اختیارصندوق قراردهند ظرف یک هفته اطلاعات مشتری، میزان معاملات، معوقات بانکی واستیجاری بودن آن دراختیار قرارخواهد گرفت. وی گفت: صندوق ضمانت صادرات نیز مثل همتایان خود پوشش بیمه ای صادرکنندگان را انجام می دهد، چنانچه از کشور هدف نتواند پول خود را دریافت کنند، می توانند خسارت را از این صندوق بگیرند. سید علی افزود: از ابتدای کار این صندوق، 12میلیارد دلار اعتبار تا کنون تحقق یافته و بالغ بر شش هزار شرکت دراین مدت ازخدمات استفاده کرده اند. وی گفت: هم اکنون این اعتبار یک میلیارد دلار است که تعهد ایجاد کردیم و در هرکشوری باشد، بیمه انجام می شود و بالغ بر 100 میلیاردتومان نیز درسال جاری خسارت پرداخت کرده ایم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود