22 دی 1394
شماره خبر: 156434

تجهیزات صنعت آب در کشور بومی شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تجهیزات صنعت آب در کشور بومی شده است


قائم مقام وزارت نیرو با اشاره به پیشرفت های علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه صنعت آب در کشور گفت: با تلاش محققان و صنعتگران، تمام تجهیزات این صنعت در ایران اسلامی بومی سازی شده است.
ستار محمودی اولین همایش کشوری تله متری (سیستم های پایش و راهبری و کنترل از راه دور تاسیسات آب و فاضلاب) کشور که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد،افزود: صنعت آب کشور در کنار نوسازی و پیشرفت ، گام بلندی برای تامین آب سالم مردم در مناطق شهری و روستایی برداشته است. وی با اشاره به اینکه اکنون حدود 70 درصد جمعیت کشور در مناطق شهری زندگی می کنند، بیان داشت: 99.7 درصد جمعیت شهری ایران از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند که حدود دو درصد بیشتر از شاخص اروپا می باشد. قائم مقام وزیر نیرو گفت: ایران به دلیل جغرافیایی خشک و نیمه خشک و پراکندگی جمعیت ، شرایط خاصی به لحاظ آب وهوایی دارد. وی به وضعیت آبرسانی و تامین آب شهرها و روستاهای کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با اینکه قبل از انقلاب جمعیت کشور حدود یک /سوم جمعیت کنونی بود اما زیر ساخت ها ی آبرسانی مناسب نبود و پس از پیروزی انقلاب و در سال 69 با تشکیل شرکت آب و فاضلاب شاهد تحول اساسی در زیر ساخت ها در این بخش هستیم . قائم مقام وزیر نیرو بیان داشت : امروز به لحاظ صنعت و تجهیزات آب در جایی قرار گرفته ایم که بسیاری از مشکلات را در بخش تجهیزات پشت سر گذاشته ایم. وی افزود: با استفاده از فناوری روز توانسته ایم 99.7 درصد جمعیت شهری را زیر پوشش آب سالم و بهداشتی قرار دهیم . محمودی گفت: این شاخصی است که با همت نظام جمهوری اسلامی ایران و به کار گیری ساختاری مناسب و نیرومند و استفاده از کارگزاران با دانش و خردمند به دست آمده است. قائم مقام وزیر نیرو اظهار داشت : امروز مهندس مشاور و پیمانکار در بخش صنعت آب کشور کار می کنند و توانسته اند این صنعت را متحول کنند. وی افزود: اکنون در بسیاری از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و سایر مناطق جهان از تجهیزات مدرن در بخش صنعت آب استفاده می شود اما اگر مشاوران خارجی یک روز از این حوزه خارج شوند این کشورها دچار چالش اساسی خواهند شد زیرا صنعت آنها بومی نیست . محمودی تاکید کرد که در کشور ما تکنولوژی بومی شده است که این موضوع مهم و اساسی نباید فراموش شود. وی اظهار داشت : اکنون اقتصاد آب و فاضلاب در چرخه زندگی انسان ها در حال تغییر و دگرگونی است و باید برای 25 سال آینده چشم انداز ترسیم کنیم. محمودی گفت: باید با ابزارهای مناسب نیازهای آب را در کشور ترسیم و بررسی کنیم .
وی استفاده گسترده از سامانه های الکترونیکی و ماهواره ای برای رصد شرایط آب و هوایی و نیازهای کشور را ضروری دانست . وی با اشاره به چالش های آب در استان البرز و تهران گفت : این دو منطقه پرجمیت باید نیازهای آن ها در بخش آب در کنارهم دیده شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود