16 مهر 1394
شماره خبر: 150623

90 درصد تجهیزات آبرسانی در داخل کشور تولید می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

90 درصد تجهیزات آبرسانی در داخل کشور تولید می شود


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت : با تلاش متخصصان داخلی، 90درصد تجهیزات مورد نیاز شبکه های آبرسانی در کشور تولید می شود.
حمید رضا جانباز در آیین گشایش و آغاز عملیات دو پروژه آبرسانی در استان البرز افزود: با توجه به شرایط تحریم ها باید روند تولید تجهیزات آبرسانی در کشور ادامه یابد. وی بیان داشت: کار مشترک با دانشگاه صنعتی شریف در تولید الکتروموتور ها با دور بالا آغاز شده است. جانباز گفت: در بخش تصفیه خانه آب شیرین کن بخش عمده تجهیزات در داخل کشور ساخته می شود. وی بیان داشت: تاکنون ساخت سه تصفیه خانه در کشور بومی سازی شده است . این مسوول افزود: صنعت آب و فاضلاب کشور دارای ظرفیت های علمی خوبی است و باید از توانمندی متخصصان داخلی این صنعت به خوبی استفاده شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه تابستان امسال شرایط دشواری به لحاظ کم آبی در برخی مناطق پشت سرگذاشتیم ، گفت: در سال آبی گذشته میزان روان آب های کشور 46 درصد کاهش یافت.در ماه های اخیر شرایط سختی در البرز داشتیم، تعداد زیادی از شهر ها و روستاهای این استان در جدول تنش آبی قرار گرفتند.وی بیان داشت : البته همراهی و همکاری مردم با شرکت آبفا در مدیریت مصرف موجب شد تا تابستان کم آب را پشت سر بگذاریم. مدیرعامل آبفای کشور گفت: کاهش میزان آب روان آب ها در کشور بی سابقه است و این درحالی است که تابستان امسال بین 1.5 تا سه درجه افزایش دما شاهد بودیم . وی با بیان اینکه تابستان سختی به لحاظ آب و مالی پشت سر گذاشتیم، این وضعیت، شرایط کاری را برای مدیران و برنامه ریزان آبفای کشور دشوارکرد.جانباز گفت: محدودیت نقدینگی دولت و کاهش قیمت نفت از مواردی برشمرد که در کنار کم آبی بر مشکلات افزود. وی بیان داشت: امسال هیچ گونه اعتباری از خزانه دولت دریافت نکرده ایم . این مسوول تاکید کرد: در شرایط کنونی برای اجرای پروژه های آبرسانی مشارکت بخش خصوصی ضروری است. وی گفت: در ماه های اخیر بیش از 110 پروژه عمرانی آبرسانی با مشارکت بخش خصوصی با صرف 60 هزار میلیارد ریال در کشور اجرا شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود