28 دی 1394
شماره خبر: 156821

لغو پروانه واحدهای تولید آرد ونان استفاده کننده از جوهر قند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

لغو پروانه واحدهای تولید آرد ونان استفاده کننده از جوهر قند


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان البرز گفت که پروانه واحدهای تولید آرد ونان استفاده کننده از جوهر قند، لغو می شود.
اسماعیل معمارپور افزود: ممنوعیت استفاده ازاین ماده مضردرکارگروه آرد ونان مورد بررسی قرارگرفت و با بررسی های کارشناسی درخصوص این ماده افزودنی مشخص شد که این ماده خطرناک سرطان زا است.
وی اضافه کرد: درگذشته صرفا واحدهای صنفی از ماده جوش شیرین برای سفید کردن نان استفاده می کردند، اما مشاهده می شود برخی نانوایی ها جوهر قند درنان استفاده می کنند.وی افزود: بیشرین مصرف این ماده در نان های لواش، تافتون و سنگک است. وی گفت : تیم های نظارتی دراین زمینه تشکیل و به صورت ویژه تمام کارخانه های آرد ونانوایی ها را رصد کرده و آرد ، خمیرو نان را مورد آزمایش قرارمی دهند . معمار پور خاطرنشان کردکه درصورت هرگونه تخلف و استفاده از جوهر قند علاوه برجریمه واحد صنفی متخلف پلمپ و پروانه کسب باطل می شود . وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده مقررشده که یک همایش توجیهی برای نانوایی های این استان برگزارشود تا با مضرات این ماده خطرناک آشنا شوند. وی بیان داشت : اکنون دراستان البرز بیش از2هزار نانوایی و 19 کارخانه تولید آرد فعالیت می کنند .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود