30 دی 1394
شماره خبر: 156966

تجهیز صنایع و معادن استان البرز به سیستم سنجش کیفیت هوا

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تجهیز صنایع و معادن استان البرز به سیستم سنجش کیفیت هوا


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از مجهز شدن 70 واحد صنعتی مجهز به سیستم سنجش کیفیت هوا و مجهز شدن 80درصد از معادن شن و ماسه به سیستم لحظه ای پایش آب و هوا و آب پاش به جهت جلوگیری از آلودگی و گرد و غبار خبر داد.
ایرج موفق با اشاره به روز ملی هوای پاک آلودگی های فعلی زیست محیطی خاطرنشان کرد: خوشبختانه 70 واحد صنعتی از جمله کارخانه سیمان آبیک که بزگترین واحد تولیدکننده سیمان کشور می باشد به منظور جلوگیری از آلودگی هوا مجهز به سیستم سنجش کیفیت هوا شده اند. رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت از تشکیل اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در این سازمان خبر داد و گفت: کلیه واحد های صنعتی و معدنی با توجه به لزوم تدوین شناسنامه HSEE واحدهای صنعتی و معدنی جهت احصاء وضعیت موجود بخش صنعت و معدن به این سازمان یا ادارات شهرستان های تابعه مراجعه کنند.
وی افزود: ساماندهی واحدهای شن وماسه ،کاهش ارتفاع دپوی معادن شن وماسه ،مجهز شدن 70 واحد صنعتی به سیستم سنجش کیفیت هوا و تجهیز ونصب حدود 80 درصدمعادن به سیستم آب پاش از جمله اقدامات این حوزه جهت جلوگیری از آلودگی و گرد و غبار می باشد. موفق ادامه داد: طرح کمک به نوسازی وتجدید ساختارصنایع جهت ارتقاء بهره وری واحدهای صنعتی وتولیدی از طریق: اصلاح وبهینه سازی کاهش هزینه های انرژی و توسعه بهبودکیفیت در دست اقدام می باشد. وی با تأکید بر برنامه ریزی در جهت اجرای مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان خاطرشان کرد: تا کنون 60واحد که مصرف کننده مازوت (نفت کوره)بودند گازسوز و نیز80 واحد جدید به گاز متصل شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود