6 بهمن 1394
شماره خبر: 157355

شناسایی سه هزارو 540مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

شناسایی سه هزارو 540مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در البرز


مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سه هزارو 540مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان شناسایی شده است.
عبدالرضا روشن نژاد با تاکید بر ضرورت عزم جدی مسئولان دستگاههای اجرایی و قضایی در مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی با اتکا به قوانین قابل اجرا وآیین نامه‌های اجرایی متناسب، اظهار کرد: متاسفانه معضل تغییر کاربری اراضی در طول سال‌های متمادی روندی صعودی به خود گرفته و به ویژه در برخی مناطق البرز بیشتر مشهود است. وی تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی را خسارتی جبران ناپذیر دانست و افزود: اراضی زراعی و باغی و اطراف شهرها به شدت در معرض تخریب و تبدیل قرار گرفته و این جریان تخریبی علاوه بر مشکلات زیست محیطی متعدد از جمله از بین رفتن خاک های حاصلخیز ، پوشش های گیاهی از هم پاشیدن اکولوژی گونه های جانوری را رواج می دهد. روشن نژاد خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی البرز با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در چند سال اخیر و خصوصادر پی دستورات موکد مقام معظم رهبری در اسفندماه گذشته در مقابله با این پدیده عزم خود را جزم کرده است و اکنون برحسب گزارش ها رشد شتابزده تغییر کاربری در استان کاهش داشته است. این مسئول در ادامه از آمار شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی البرز سخن به میان آورد و گفت: در سال جاری سه هزارو 540 مورد تغییر کاربری در استان شناسایی شده و بیشتر این تغییرات در منطقه ساوجبلاغ رخ داده است.
روشن نژاد در پایان با بیان اینکه از این تعداد تا کنون 67 مورد به اجرای حکم قطعی و 590 مورد منجر به صدور رای تغییر کاربری شده است،گفت: مردم برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید از امور اراضی جهاد کشاورزی البرز مجوزهای لازم را اخذ کنند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود