10 اسفند 1394
شماره خبر: 159540

همکاری مشترک تجاری در حوزه صنعت الکترونیک بین البرز و کره جنوبی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

همکاری مشترک تجاری در حوزه صنعت الکترونیک بین البرز و کره جنوبی


رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: بخش خصوصی استان برای مشارکت و سرمایه گذاری با کره جنوبی در زمینه صنعت الکترونیک و هایتک اعلام امادگی کرد.
رحیم بنا مولایی در جمع هیات 300 نفره کره ای در کرج افزود: کره جنوبی در صنعت الکترونیک و بخش هایتک رشد خوبی داشته وما می توانیم همکاری های مشترک در این زمینه با این کشور داشته باشیم.
وی ادامه داد: تبادل تجربیات و بهره گیری از تکنولوژی از جمله مواردی است که بخش خصوصی البرز در مشارکت با کره جنوبی همکاری خواهد داشت. وی با اشاره به فعالیت منطقه آزاد اقتصادی پیام البرز گفت: فعالان اقتصادی کره ای می توانند در قالب مشارکت و یا به صورت مستقل در بخش های الکترونیک ، ای تی سخت افزار و نرم افزاری ، تجهیزات مخابراتی و تصویری در منطقه آزاد اقتصادی پیام سرمایه گذاری کنند. بنا مولایی خاطرنشان کرد: استان البرز در زمینه صنعت نساجی، داروسازی، ملزومات پزشکی، صنایع غذایی و قطعات خودرو، از ظرفیت ها وتوانمندی های بالایی برخوردار است و در این زمینه ها می تواند با کشور کره جنوبی همکاری داشته باشد. وی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به اینکه از نظر فرهنگی دو کشور کره و ایران اشتراک فراوانی دارند، گفت: می توان از این نزدیکی فرهنگ ها در توسعه تجارت اقتصادی بهره برد. وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی ما حاضرند با برند کره تولید مشترک داشته باشند خاطرنشان کرد: ایران هم اکنون در بازارهای صادراتی منطقه که جمعیت 400 میلیون نفری را در برگرفته جایگاه مناسبی دارد و می تواند قطعات و محصولات الکترونیکی تولیدی را به این کشورها صادر کند. بنا مولایی تاکید کرد: همچنین برای تولید قطعات امکانات (option) الکترونیک انواع خودرو آماده مشارکت و سرمایه گذاری با بخش خصوصی کره جنوبی است. وی با اشاره به تجارت صنعت غذای حلال گفت: استان البرز آمادگی دارد برای گرفتن سهمی از بازارهای بین الملی غذای حلال با کشور کره همکاری کند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود