17 فروردین 1395
شماره خبر: 160650

حمايت از صنايع كوچك بستر ساز اشتغال پايدار است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

حمايت از صنايع كوچك بستر ساز اشتغال پايدار است


رئيس اتاق بازرگاني البرز گفت: صنايع كوچك به عنوان ركن مهم دستيابي به اشتغال پايدار است كه بهره وري مبتني بر ارزش افزوده را به همراه خواهد داشت.
رحيم بنا مولايي در ديدار با مسئولان دولتي و خصوصي با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، از سوي مقام معظم رهبري و ارايه راهكارهاي اقتصادي ايشان در زمينه توسعه صنايع كوچك و متوسط، افزود: در چند سال گذشته تحركات عميقي در بازارهاي جهاني رخ داده كه افزايش نرخ رشد اقتصادي بر پايه توليد محوري را در پي داشته و دولت ها را به سمت و سوي حمايت از صنايع كوچك و متوسط سوق داده است. رئيس پارلمان بخش خصوصي استان البرز با اشاره به اينكه يكي از مولفه هاي اقتصاد مقاومتي حمايت از صنايع كوچك و متوسط است، تاكيد كرد: استفاده بهينه از امكانات و جلوگيري از اتلاف سرمايه هاي ارزشمند صنعتي و تغيير در رويكرد توليد از جمله سياست هايي است كه در توسعه واحدهاي صنعتي كوچك بايد دنبال شود. بنامولايي خاطرنشان كرد: صنايع كوچك به علت ويژگي و قابليت هاي خاص خود، نقش مؤثري در توسعه اقتصادي، اشتغال زايي و افزايش درآمد سرانه ملي ايفا مي كند.
حمايت از واحدهاي كوچك و متوسط از اولويت برنامه هاي اتاق البرز
رئيس اتاق بازرگاني البرز بيان كرد: تقويت و حمايت از صنايع كوچك جزو اولويت ها و برنامه هاي راهبردي اتاق بازرگاني البرز است. وي تاكيد كرد: صنايع كوچك با توانمندي هاي خود مي توانند با از ميان برداشتن مشكلاتي همچون بيكاري و توزيع ناعادلانه درآمد، نقش مهمي را در توسعه اقتصادي استان البرز بر عهده گيرند. بنا مولايي با اشاره به اينكه اكثريت صنايع موجود در استان البرز را صنايع كوچك و متوسط تشكيل مي دهند گفت: پيدا كردن بازار مناسب و فراهم كردن زير ساخت ها، حمايت بانكها و دسترسي به تسهيلات و رونق اقتصاد كشور از ديگر مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. وي ادامه داد: تصميم گيران كلان كشور بايد در زمينه راهكارهاي توسعه زير ساخت هاي صنعتي و همچنين توسعه صنايع كوچك كشور با محوريت توجه به توليد صادرات گرا براي اين بخش برنامه ريزي كنند. وي تاكيد كرد: صنايع كوچك و متوسط در كاهش بيكاري كه امروزه يكي از دغدغه هاي اساسي جامعه است، كمك شاياني دارد. رئيس پارلمان بخش خصوصي استان البرز با اشاره به حضور پر رنگ هيات هاي تجاري خارجي در دوران بعد از برجام در البرز خاطرنشان كرد: بايد به نحوي برنامه ريزي شود تا سرمايه گذاران خارجي در مسير نوسازي و تجهيز كارخانه ها به فن آوري روز و نفوذ در بازارهاي صادراتي آنان سرمايه گذاري و مشاركت كنند. بنامولايي افزود: واحدهاي توليد ما نياز مند تجهيز و نوسازي ماشين آلات مي باشند، لذا به سرمايه گذاران خارجي پيشنهاد مي شود، در اينگونه واحد ها مشاركت و سرمايه گذاري كنند. وي در ادامه به ضرورت مشاركت سرمايه گذاران خارجي درحوزه صنايع كوچك و متوسط تاكيد كرد و گفت: با توجه به پتانسيل هاي موجود در بخش صنايع كوچك در اين استان بايد بستري را فراهم كنيم تا انگيزه سرمايه گذاران خارجي براي مشاركت و سرمايه گذاري در اين بخش بيشتر شود. وي ادامه داد: مشاركت در طرح هاي نيمه تمام از اولويت هاي جذب سرمايه گذار در استان البرز است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود