18 فروردین 1395
شماره خبر: 160766

رئیس اتاق بازرگانی البرز: تحول در گردشگری نیازمند فرهنگ سازی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی البرز: تحول در گردشگری نیازمند فرهنگ سازی است


رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت:تحول در صنعت گردشگری تنها توجه به تامین نیازها و امکانات کافی نیست، بلکه فرهنگ سازی در این زمینه مهم است.
رحیم بنا مولایی اظهار کرد: ایجاد دوره های آموزشی برای دست اندرکاران گردشگری لازم و ضروری است. وی ادامه داد: آموزش افراد از جمله پرسنل اقامتگاه ها، اماکن تفریحی و حتی رانندگان اتوبوس ها و تاکسی ها در زمینه نحوه برخورد ور فتار با گردشگر از موارد مهمی است که صنعت گردشگری را رونق خواهد داد. وی تاکید کرد: بر اساس سند چشم انداز سند چشم انداز1404 در زمینه توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: بر اساس این چشم انداز تا سال 1404باید 25 میلیون توریست وارد کشور شود که برای تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم. رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز تاکید کرد: توسعه صنعت گردشگری با توجه به جاذبه های فراوان می تواند بستر را برای رونق اقتصاد غیر نفتی هموار کند. بنا مولایی افزود: صنعت گردشگری یکی از بخش های پیشرواست که می تواند راه را برای تقویت اقتصاد ملی ایجاد کند.
اتاق های بازرگانی تنها مرجع ساماندهی تشکل های اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگر اظهاراتش گفت: طبق ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ، اتاق ها موظف به ایجاد تشکل های فعال های در حوزه اقتصادی و ساماندهی تشکل های موجود است. وی با اشاره به نگاه حمایتی اتاق البرز از تشکل ها ادامه داد: بستر و فضا برای حضور تشکلهای بخش خصوصی در این اتاق فراهم بوده که این مهم فرصت را برای بهبود فضای اقتصادی استان فراهم خواهد کرد. وی همچنین با اشاره به تشکیل شدن دبیرخانه مشترک میان اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون افزود: ساماندهی تشکلها به منظور جلوگیری از فعالیت های موازی، ادغام و شبکه سازی و انسجام تشکلها از دیگر موارد قانونی مرتبط اتاق بازرگانی است.
ضرورت نگاه عادلانه در گرفتن مالیات
بنا مولایی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور ضرورت دارد دولت در بخش مالیات نگاه عادلانه نسبت به بخش تولید داشته باشد. رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: حفظ بنگاه های صنعتی که عمده اشتغال استان را به خود اختصاص داده اند امری ضروری است و عدالت مالیاتی یکی از خواسته های بخش خصوصی در شرایط سخت اقتصادی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود