22 فروردین 1395
شماره خبر: 160929

استوني پل ارتباط تجاري ايران با بازارهاي سي اي اس

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

استوني پل ارتباط تجاري ايران با بازارهاي سي اي اس


رئيس اتاق بازرگاني البرز گفت: استوني با بازارهاي اروپايي تجارت بلامانع دارد كه مي تواند به عنوان پل ارتباطي تجاري ايران با اروپا و كشورهاي سي. اي. اس( CIS) مطرح شود.
سي . آي . اس (CIS ) اتحاديه كشورهاي مستقل يا كشورهاي مستقل مشترك المنافع اتحاديه‌اي شامل برخي از جمهوري‌هاي مستقل اتحاد جماهير شوروي سابق است كه ارمنستان، تاجيكستان، جمهوري آذربايجان و قزاقستان از جمله كشورهاي عضو در اين اتحاديه هستند. ،رحيم بنا مولايي در جمع هيات تجاري استوني با اشاره به قابليت ها وتوانمندي هاي اقتصادي استان البرز افزود: البرز در زمينه توليد قطعات خودرو، نساجي، مواد غذايي، دارو و تكنولوژي هايتك آماده همكاري تجاري و سرمايه گذاري مشترك با كشور استوني اقتصادي است. وي با اشاره به استقرار منطقه ويژه اقتصادي فرودگاه باري پيام در استان البرز اظهار كرد: استقرار گمرك در اين فرودگاه از ويژگي هاي مهم اين منطقه است و ما مي‎توانيم به صورت مستقيم با اختصاص هواپيماي باري تجارت بين استان البرز و استوني را تا حد مطلوبي انجام دهيم.
وي با اشاره به اينكه اين استان دومين توليد كننده دارو بخصوص در زمينه بيماري هاي خاص در كشور است، گفت: فعالان اقتصادي استان مي توانند همكاري هاي لازم را در زمينه صنايع دارويي با كشور استوني داشته باشند. رئيس پارلمان بخش خصوصي استان البرز همچنين در بخش ديگر اظهاراتش آمادگي استان را در زمينه صادرات ميوه و سبزي و ارايه خدمات مهندسي به كشور استوني اعلام كرد. بنا مولايي تا كيد كرد: ما آمادگي داريم در قالب مشاركت و همكاري در توليد با كشور استوني در بازارهاي منطقه با برند محصولات انها حضور فعال داشته باشيم. وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه استان البرز داراي مراكز تحقيقات كشاورزي، دامپروري و دانشگاه هاي مهندسي است در اين خصوص علاقه مند به همكاري در مباحث دانشگاهي، تبادل فناوري و تكنولوژي هستيم. وي با اشاره به اينكه كشور استوني در زمينه توليد ماشين هاي برقي و انواع نوشيدني ها فعاليت دارد اظهار كرد: ايران در اين زمينه هاي نيز مي تواند با اين كشور همكاري داشته باشد. رئيس اتاق بازرگاني البرز نيزگفت: شرايط جديد به ويژه پس از توافق برجام، موجب حضور هيات هاي فراوان خارجي در اين استان شده و بايد تجار تلاش كنند تا از امكانات دو طرف براي ارتقاي سطح همكاريها بهره گيري كنند.بنا مولايي تاكي د كرد: در بخش صنايع استان البرز ظرفيت هاي خالي متعددي وجود دارد كه با بهره گيري از تكنولوژي روز مي توان محصولات توليدي اين صنايع را به بازارهاي جهاني صادر كنيم. هيات تجاري سياسي امروز يكشنبه وارد استان البرز شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود