25 فروردین 1395
شماره خبر: 161167

کاهش بیماری سل و بروسلوز در گاوداری‌های البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

کاهش بیماری سل و بروسلوز در گاوداری‌های البرز


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز از کاهش تعداد کانون و درصد ابتلاء بیماری سل و بروسلوز در گاوداری های استان البرز طی سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ خبر داد.
علیرضا جمالی اظهار کرذ: تست سل و خونگیری در گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی استان برای جداسازی موارد ابتلاء گاوی به بیماری تب مالت و سل همه ساله حداقل در ۲ مرحله انجام می شود.
وی در ادامه گفت: با جدا کردن گاوهای مبتلا به بیماری سل و بروسلوز نسبت به حذف آن به صورت بهداشتی اقدام می شود. معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز در ادامه افزود: با اقدامات به موقع دامپزشکی در سال گذشته نسبت به سال قبل با کاهش تعداد کانون های بیماری سل، مواجه شدیم و این کاهش در مورد بیماری بروسلوز کمتر بوده است.وی علت کاهش این ۲ بیماری را رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای توسط دامداران و اقدام به موقع عملیات تست سل و بروسلوز توسط کارشناسان دامپزشکی دانست. جمالی در پایان گفت: در سال گذشته از ۶۷ هزار و ۴۹۵ راس دام تست خونگیری انجام شد همچنین از ۷۷ هزار راس دام تست تست سل به عمل آمد. همه خدمات خونگیری و آزمایشات مربوطه، تست سل و واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز به صورت رایگان اجرا می شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود