29 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163294

تولید داخلی رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تولید داخلی رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است


معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز، گفت: تولید داخلی رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است که با توجه به آن می توان گام های سازنده ای را در تحقق اهداف دراین زمینه برداشت.
به گزارش ایرنا، رامین ربیعی درنشست شورای اداری کرج افزود:براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی شاهد 10 پیشنهاد بودیم که هفت محور آن مستقیما به صنعت ارتباط دارد و این امر اهمیت حوزه مذکور را نشان می دهد . وی ادامه داد: در بخش اول تلاش می شود تا واحدهای نیمه فعال که سرمایه گذاری بر روی آنها انجام شده فعال شوند تا بتوان چرخه تولید را هرچه بیشتر کیفی کرد .
ربیعی گفت: راه اندازی این واحدهای نیمه فعال که جز مهمی از تولید هستند علاوه بر ارتقای تولید داخلی اشتغال را نیز به همراه دارد . وی خاطرنشان کرد: با تکیه بر تولید داخلی می توان قطع نیاز از سایر کشورها داشت که دراین زمینه کارگاه رفع موانع تولید و تسهیل امور دراین زمینه فعالیت های جدی را در استان البرز آغاز کرده است . وی ادامه داد: اولین اقدام اجرایی در بحث اقتصاد مقاومتی ابلاغیه بانک مرکزی برای صنایع متوسط و کوچک است که درآنها چک های برگشتی و معوقات در نظر گرفته نشده و کمک قابل توجهی برای آنها خواهد بود . ربیعی گفت : همچنین درتلاش هستیم تا واحدهای نیمه فعال را درسامانه تسهیلات صنعت البرز ثبت نام کنیم تا وضعیت آنها برای رفع مشکلات مورد بررسی قرار گیرد . وی درخصوص واحدهای بزرگ صنعتی نیز از 33 طرح ملی دراین زمینه خبرداد و افزود: ایجاد شهرکهای صنعتی جدید در دستور کار سازمان صنعت معدن و تجارت قرار گرفته است .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود