11 خرداد 1395
شماره خبر: 164051

ارسال محموله‌های صادراتی از فرودگاه پیام البرز به مسکو

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ارسال محموله‌های صادراتی از فرودگاه پیام البرز به مسکو


رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: محموله های صادراتی از جمله محصولات غذایی از فرودگاه پیام استان البرز به مسکو ارسال می شود.
رحیم بنا مولایی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه اولیه برای سهولت بر صادرات مقرر شد هر روز یک هواپیمای باری محموله های صادراتی را از فرودگاه پیام البرز بر مسکو انتقال دهد. وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در خصوص کارهای مقدماتی از جمله معرفی و اختصاص یکی از خطوط هواپیمایی مسکو برای حمل روزانه محصولات صادراتی از استان البرز به مسکو مذاکراتی صورت گرفته است. وی ادامه داد: برای مذاکرات انجام شده بین هیئت های تجاری اتاق های بازرگانی استان البرز و مسکو در زمینه ای صادرات انواع فراورده های لبنی، دارو، غذای کودک و تجهیزات پزشکی به روسیه مذاکرات موثر در حال انجام است. بنا مولایی تاکید کرد: ما آمادگی داریم در قالب مشارکت و همکاری در تولید با کشور روسیه در بازارهای منطقه با برند محصولات آنها حضور فعال داشته باشیم. رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز بیان کرد: این استان با بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی به عنوان یکی از قطب های صنعتی مهم کشور شناخته می شود که در بخش های مختلف صنعتی از جمله دارویی، بهداشتی، غذایی، قطعات خودرو، لوازم خانگی و کشاورزی دارای ظرفیت های بی بدیل است.بنا مولایی در پایان با اشاره ضرورت توسعه صنعت گردشگری در ایران و به خصوص در استان البرز که از طبیعت و جاذبه های گردشگری برخوردار است، افزود: یکی دیگر از موضوع های تفاهم شده است که زمینه های آن در مذاکرات دو هیئت بررسی های کارشناسی آن صورت خواهد گرفت.
سفر ۵ روزه استاندار البرز به مسکو
، استاندار البرز به همراه رئیس اتاق بازرگانی استان و هیئت ۳۰ نفره صاحبان صنایع و سرمایه استان روز گذشته به مسکو سفر کرده است قرار است در جریان این سفر پنج روزه و مذاکره با اتاق بازرگانی استان «وانووا» در غرب مسکو چندین قرارداد توسعه همکاری و آغاز روابط در عرصه های جدید امضا می شود. بازدید از چند واحد تولیدی و رایزنی برای شناخت فرصت های بیشتر همکاری در استان اوانووا و شهر مسکو با مقام ها و همتایان روسی نیز از دیگر برنامه های هیات استان البرز اعلام شده است. حضور در نمایشگاه بین المللی حلال مسکو که از روز پنجشنبه آغاز می شود و رایزنی با نمایندگان شرکت های مختلف حاضر در نمایشگاه با هدف صادرات محصولات و تبادل تجربیات نیز دراین سفر انجام خواهد شد. ایران و روسیه افزون بر برنامه ریزی کلان برای افزایش ارزش روابط تجاری بین دو کشور، برنامه های همکاری های بیشتر اقتصادی بین استانی را نیز در نقشه راه توسعه مناسبات گنجانده اند تا بر اساس آن حجم روابط تجاری از سالانه دو میلیار دلار کنونی در آینده ای نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود