15 تیر 1395
شماره خبر: 165869

اتاق های بازرگانی تنها مرجع ساماندهی تشکل های اقتصادی هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اتاق های بازرگانی تنها مرجع ساماندهی تشکل های اقتصادی هستند


رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: طبق ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق ها موظف به ایجاد تشکل های فعال در حوزه اقتصادی و ساماندهی تشکل های موجود هستند.
رحیم بنا مولایی با اشاره به مهمترین اقدام اتاق بازرگانی ایران را تلاش برای محوریت قرار دادن اتاق های بازرگانی در بخش اقتصاد کشور دانست و افزود: این اقدام در استان البرز با راه اندازی دبیرخانه مشترک تشکل ها رخ داده است. وی اظهار کرد: در حال حاضر زمینه ادغام تشکل ها و همنوای این تشکلها از سوی اتاق های بازرگانی فراهم شده است. وی با اشاره به ضرورت مشارکت سرمایه گذاران خارجی درحوزه صنایع کوچک و متوسط گفت: بعد از اجرای برجام شاهد ورود هیات های تجاری زیادی بوده ایم ولی متاسفانه حضور این هیات های تجاری حاصل چندانی برای صنایع کوچک و متوسط کشور نداشته است.
بنا مولایی گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در بخش صنایع کوچک در این استان باید بستری را فراهم کنیم تا انگیزه سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت و سرمایه گذاری در این بخش بیشتر شود.
بنا مولایی با اشاره به تلاش های هیات رئیسه اتاق ایران برای به ثمر رسیدن تلاش های بخش اقتصادی دولت افزود: در بخش های کسب و کار با توجه به رکودی که در اقتصاد کشور وجود دارد اتاق ایران تلاش کرد که با دولت به تفاهم برسد اما موفق به رسیدن به این منظور نشد. وی ادامه داد: علت این امر تفاوت دیدگاه های دولت با بخش خصوصی در مورد نقش صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود