20 تیر 1395
شماره خبر: 166071

شناسایی بیش از سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

شناسایی بیش از سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی البرز


مسئول گشت های حفظ کاربری اراضی کشاورزی البرز از شناسایی سه هزار و 384 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان طی سه ماهه اول سال جاری خبرداد.
سرهنگ سید ناظم علی نقیا افزود: از این تعداد تغییر کاربری اراضی کشاورزی بیشترین میزان به دیوار کشی و فنس کشی در اراضی کشاورزی با یک هزار و 194 مورد اختصاص داشته است.
وی همچنین بخشی از این تغییر کاربری ها را مربوط به محوطه سازی و استخرهای تفریحی دانست و اظهار داشت: در این بخش 294 مورد و همچنین یک هزار و 62 مورد بنای غیر مجاز شناسایی شد.
وی گفت: در این مدت 548 مورد محوطه سازی غیرمجاز در اراضی کشاورزی نیز شناسایی شده است. علی نقی اضافه کرد: براساس قانون ماموران اکیپ های گشت حفاظت اراضی به محض مشاهده ساخت و ساز غیرمجاز می توانند عملیات را متوقف کنند که در مدت سه ماهه اول سال 95، 239 مورد توقف عملیات صورت گرفته است. وی افزود: در این مدت پنج مورد صورتجلسه تخلف تنظیم و 15 مورد نیز جمع آوری تجهیزات و مصالح خاطیان در اراضی کشاورزی انجام شده است. مسئول گشت های حفظ کاربری اراضی کشاورزی البرز به فعالیت سامانه شبانه روزی 131 نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری 391 تعداد عملیات پس از تماس شهروندان با سامانه 131 انجام شده است. استان البرز دارای 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان حدود 25 هزار هکتار اراضی باغی و مابقی اراضی زراعی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود