8 شهریور 1395
شماره خبر: 169262

سیاست دولت برای رونق تولید و خروج از رکود و راه اندازی واحدهای نیمه فعال قابل تقدیر است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

سیاست دولت برای رونق تولید و خروج از رکود و راه اندازی واحدهای نیمه فعال قابل تقدیر است


معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت سیاست دولت مبنی بر رونق تولید و خروج از رکود و راه اندازی واحدهای نیمه فعال قابل تقدیر خواند.
به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، گرفت، ضمن ابراز خرسندی به موجب حضور در استان البرز، اظهار کرد: این کارخانه در روند حرکتی و رشد دانش فنی نقش قابل توجهی را ایفا می کند.
وی افزود: شرکت های تولیدی در سنوات اخیر از رونق خوبی برخوردار بوده اند. وی با بیان اینکه در وهله نخست سیاست دولت برای رونق تولید و خروج از رکود و راه اندازی واحدهای نیمه فعال قابل تقدیر بوده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 95 درصد واحدهای تولیدی کشور کوچک هستند که در این راستا توسعه و بهبود این واحدها در دستور کار قرار دارد. صالحی تاکید کرد: بیش از 8 هزار واحد در این راستا به منظور افزایش تولید هدف گذاری شده اند تا اشتغال موجود را حفظ و درصدد ایجاد اشتغال جدید شوند. وی افزود: عرضه محصولات تولیدی این واحدها نیز برای رسیدن به اهداف مدنظر است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
رشد ناخالص تولید داخل کشور 5 درصد است
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رشد ناخالص تولید داخل کشور 5 درصد است، تصریح کرد: این رشد باید به 8 درصد برسد در این راستا در 5 ماهه امسال شاهد رشد خوبی در بخش های مختلف صنعت بوده ایم که قابل تقدیر است. به گفته وی در صنایع پیشرو نظیر پتروشیمی، فولاد و خودرو نیز شاهد رشد در تولید هستیم که امیدواریم در سایر بخش ها نیز به این رشد دست یابیم. رفع مشکلات واحدهای صنعتی کشور توسط کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید از دیگر موضوعاتی بود که از سوی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد توجه قرار گرفت. وی در این رابطه خاطر نشان کرد: همه درصدد هستند موانع و مشکلات موجود را برطرف کنند تا شاهد رشد اقتصادی خوبی در کشور باشیم. وی گفت: رسیدن به بازارهای صادراتی و بازارهای هدف برای ایجاد صنعت رقابتی یکی دیگر از سیاست های کشور محسوب می شود که در دستور کار قرار دارد. صالحی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خوبی در استان البرز در بخش صنعت صورت گرفته است، تاکید کرد: امیدواریم با تحقق سیاست های دولت در حوزه صنعت شاهد تحولات چشمگیری در استان البرز باشیم. وی در رابطه با ارتقای سطح تولیدات داخلی از جمله تولید خودرو نیز گفت: ارتقاء سطح کیفی تولیدات خودرو از دیگر سیاست های دولت است. در حال حاضر بیش از 4 هزار خودرو در کشور توسط دو شرکت خودروسازی بزرگ تولید می شود که باید با کیفی سازی محصولات خود زمینه را برای افزایش رضایتمندی مردم و حمایت از تولید داخلی فراهم کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود