11 شهریور 1395
شماره خبر: 169461

شناسایی ۴۴۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه در شهرستان فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

شناسایی ۴۴۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه در شهرستان فردیس


رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف فردیس با بیان اینکه ۴۴۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه در شهرستان شناسایی شد، گفت: شناسایی این واحدهای صنفی از ابتدای سال جاری آغاز و این واحدها به اتحادیه‌های مربوطه ارجاع داده شده‌اند.
محمدرضا انصاری با اشاره به بازرسی از 2100 واحد صنفی در شهرستان فردیس، اظهار داشت: 180 پرونده برای واحدهای صنفی متخلف صادر شده است. رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف شهرستان فردیس با بیان اینکه 4400 واحد صنفی فاقد پروانه در شهرستان فردیس شناسایی شده است، افزود: شناسایی این واحدهای صنفی از ابتدای سال جاری آغاز و این واحدها به اتحادیه‌های مربوطه ارجاع داده شده‌اند.
وی با اشاره به میزان تخلفات اصناف گفت: بیشترین میزان تخلفات به ترتیب مربوط به نانوایی‌ها،‌ واحدهای عرضه‌کننده مواد غذایی و غذا و خواروبار است. انصاری با بیان اینکه اکثر تخلفات نانوایی‌ها در کم فروشی، استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز مانند جوش شیرین و عدم رعایت دستورالعمل‌های غیربهداشتی بوده است، افزود: تخلفات واحدهای عرضه غذا استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز در غذا مانند جوش شیرین و رنگ، عدم رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و گران فروشی بوده است. وی با اشاره به تخلفات واحدهای خواروبار فروشی گفت: بیشترین تخلفات این واحدها از قبیل فروش اجناس تاریخ مصرف گذشته یا فاقد برچسب تاییده‌های بهداشتی و گران فروشی بوده است. رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف شهرستان فردیس با بیان اینکه از نیمه شهریورماه سال جاری طرح بازرسی و نظارت عفاف و حجاب و برخورد با پوشاک غیراسلامی در واحدهای صنفی آغاز می‌شود، افزود: از نیمه شهریور ماه سال جاری طرح بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی عرضه کننده مایحتاج مدارس به شهروندان با توجه به آغاز سال تحصیلی اجرایی می‌شود.




منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود