27 بهمن 1395
شماره خبر: 174837

۳ میلیارد تومان به مشاغل خانگی در البرز اختصاص یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

۳ میلیارد تومان به مشاغل خانگی در البرز اختصاص یافت


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار به مشاغل خانگی در استان خبر داد.
عبدالناصر میرچی در کارگروه اشتغال استان البرز در سالن شهدای دولت البرز برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد صنایع‌دستی قابلیت تبدیل به مشاغل خانگی را دارند. وی بابیان اینکه در ۷۰ رشته صنایع‌دستی مجوز صادرشده که ۵۰ رشته در بخش مشاغل خانگی است، افزود: در حوزه صنایع‌دستی تاکنون ۳ هزار پروانه انفرادی صادرشده که ۹۰ درصد آن در محیط خانگی به کسب‌وکار اشتغال دارد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز گفت: متأسفانه از شهریور سال ۹۳ بیمه فعالان شاغل خانگی قطع‌شده و تنها افرادی می‌توانند از این بیمه استفاده کنند که قبل این تاریخ ثبت‌نام کرده باشند.
وی با اعلام اینکه ۳ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی استان در نظر گرفته‌شده که بسیار کم است، گفت: از این میزان اعتبار سهمیه‌ای برای دستگاه‌ها تخصیص داده نشده است. میرچی با تأکید بر اینکه تسهیلات صرفاً به متقاضیان پشتیبان ارائه می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه در حوزه صنایع‌دستی متقاضی به‌عنوان پشتیبان نداشته‌ایم، از طرفی باید به این مهم اشاره کرد که اداره کل میراث فرهنگی همکاری خوبی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برقرار کرده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: امید است طرح تکاپو هر چه سریع‌تر در سطح استان البرز اجرایی شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود