17 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 177802

دومین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در اوکراین برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

دومین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در اوکراین برگزار می شود


استاندار البرز در دیدار مشترک با سفیر جمهوری اسلامی در کشور اوکراین از مقدمات برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی و کشاورزی البرز در این کشور خبر داد و این استان را سکوی ترانزیتی صادارات به اروپا عنوان کرد.
دکتر بهشتی منفرد سفیر جمهوری اسلامی در کشور اوکراین و در نشست ستاد توسعه صادرات غیزنفتی استان البرز که عصر یکشنبه در سالن شهدای دولت و با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برگزار شد، گفت: در سالجاری با تجربه سال گذشته و برنامه ریزی های جامع تری دومین نمایشگاه مشترک ایران و اوکراین را با دستاوردهای مطلوب برای دو طرف برگزار خواهیم کرد.
*تقویم نمایشگاه ایران در اوکراین تدوین شود
وی تیم ویژه ای را برای برگزاری دومین نمایشگاه ایران در اوکراین مامور کرد و خواستار تدوین تقویم نمایشگاه تخصصی ایران در اوکراین شد.
*مقدمات حضور سفرای اوکراین به البرز فراهم شود
استاندار البرز اجرایی و عملیاتی شدن تفاهم نامه های سال گذشته را نیز مورد تاکید قرار داد و دعوت از سفرا و مقامات ارشد این کشور به استان را مورد تاکید قرار داد. وی بیان کرد: اتاق بازرگانی در هدایت و راهبری واحدهای خدماتی و تولیدی برای مشارکت صادرات و حضور در نمایشگاه های تخصصی نقش ویژه ای دارد.
*افق 3 میلیارد دلاری صادرات از البرز به اوکراین
استاندار البرز گفت: افق آتی ما رسیدن به سرمایه گذاری تا سقف سرمایه 3 میلیارد دلار است و البرز می تواند سکوی ترانزیت کالاها به اروپا باشد.
*ظرفیت صادراتی فرودگاه پیام
وی افزود: فرودگاه پیام پتانسیل ویژه ای برای صادرات دارد و نیاز است شاهد مبادلات تفاهم نامه برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو طرف باشیم. استاندار البرز کشت فرا سرزمینی را نیز از مولفه های مهم در توسعه صادرات دانست. وی بیان کرد: این امتیاز و فرصت ایرانیان برای حضور در نمایشگاه های تخصصی است و باید پیگیری ها برای برگزاری نمایشگاه دائمی ایران در اوکراین انجام پذیرد. وی افزود: استان البرز معین کشور اوکراین در تقسیم بندی های منطقه ای برای همکاری های تجاری معرفی شده است؛بنابراین انتظار می رود وزارتخانه ها همکاری های لازم را برای صادرات و نظم بخشی به تبادلات تجاری و اقتصادی داشته باشند. سفیر ایران در اوکراین نیز با اشاره به تاسیس اتاق مشترک ایران در کشور اوکراین گفت: در سال 2016 شاهد افزایش 30 درصدی صادرات به اوکراین بوده ایم. وی از آمادگی برای برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای ایران در اوکراین،نیمه دوم شهریور ماه سالجاری خبر داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود