17 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 177809

توسعه پروازهای کارگو میان البرز و اوکراین

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

توسعه پروازهای کارگو میان البرز و اوکراین


استاندار البرز بر توسعه پروازهای کارگو میان البرز و اوکراین تأکید کرد و گفت: برای این مهم می‌توان از ظرفیت فرودگاه پیام استفاده شود.
سید حمید طهائی در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تأکید بر لزوم به‌کارگیری برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص برپایی نمایشگاه دستاوردهای ایران در اوکراین، اظهار کرد: تحقق این امر به برنامه‌ریزی و مطالعات دقیق کارشناسی نیاز دارد. وی بابیان اینکه امید است سفیر ایران در اوکراین طرح پیشنهادی مبنی بر ارائه تقویم برگزاری نمایشگاه‌های اوکراین را عرضه کند، افزود: با انجام این مهم تجار می‌توانند به‌راحتی در نمایشگاه حاضر شوند. استاندار البرز خاطرنشان کرد: بستر سفر مسئولان اوکراینی به البرز فراهم‌شده تا از ظرفیت‌های ایران در بخش‌های مختلف باخبر شوند.
وی با اشاره نقش مهم اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خصوص توسعه روابط با اوکراین، تصریح کرد: اوکراین می‌تواند به‌عنوان سکوی پرتاب و ترانزیت کالاهای ایران به اروپا باشد. طهائی با تأکید بر اینکه هواپیماهای باربری اوکراین می‌توانند در فرودگاه کارگو پیام بار خود را خالی کرده و در بازگشت کالاهای صادراتی ایران را حمل کنند، افزود: کشت فرا سرزمینی باید موردتوجه قرار گیرد.
وی با اعلام اینکه استان البرز موفق به فروش یکی از محصولات کشت‌شده خود در اوکراین شده است، گفت: امید است بستر تجارت بین دو کشور با فعالیت بیش‌ازپیش سفیر فراهم شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود