14 تیر 1396
شماره خبر: 180555

ظرفیت 1.5 میلیون تنی سیلوی گندم البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ظرفیت 1.5 میلیون تنی سیلوی گندم البرز


مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان البرز گفت: سیلوی البرز از ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و 500 هزارتن گندم برخورداراست .
،ولی گودرز چگینی در نشست استاندارالبرز در محل سیلوی استان البرز مستقر در شهرستان فردیس افزود: در زمان حاضر 750 هزارتن گندم در سیلوی استان ذخیره است که برای 39 ماه آینده استان کافی است . وی تصریح کرد: سهم گندم مصرفی کارخانه های استان ماهانه 55 هزار و 250 تن است که مقدار 66 درصد تولید آرد خبازی کارخانه های البرز در استان تهران مصرف می شود. چگینی گفت: مقدار 19 هزار و 50 تن گندم مصرفی استان البرز و مقدار 36 هزار و 200 تن گندم مصرفی استان تهران است.وی استان البرز را جزء اولین استان های کشور در صادرات گندم و مشتقات آن دانست و افزود: 20 کارخانه آرد در استان فعالیت می کند واستاندارد آرد تولیدی البرز از شاخص 18 به 15 درصد رسیده است. وی در ادامه افزود: با توجه به کاهش 3 درصدی در اجرای استاندارسازی 400 تن در ماه صرفه جویی در آرد داشته ایم. وی اظهار داشت: از نظر سلامت پزشکی آرد خبازی ها دارای 3 درصد سبوس بیشتر است. مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان البرز گفت: سال گذشته حدود 43 هزارتن گندم تضمینی و حدود 421 تن کلزا از کشاورزان خریداری شد . چگینی به ایجاد 4 مرکز خرید گندم در استان البرز اشاره کرد ، افزود: در سال جاری تاکنون حدود 40 هزار تن گندم و 600 تن کلزا از کشاورزان استان البرز خریداری شده که تاکنون ادامه دارد.
وی به اجرای پروژه حمل ریلی گندم در سیلوی استان البرز اشاره کرد و گفت: این پروژه به صورت پایلوت حمل ریلی گندم کشور در استان البرز راه اندازی و تا 45 روز اینده به بهره برداری می رسد. مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان البرز گفت: در سالهای گذشته انبارهای چادری سیلو فرسوده بودند که سال گذشته با تعمیر و بازسازی انبار روباز 130 هزار تن گندم ذخیره شد که با تعمیر و بازسازی انبار روباز سیلو توانستیم 76 میلیارد ریال صرفه جویی برای سیلوی استان داشته باشد. چگینی افزود: 95 هزار تن میزان ذخیره سازی گندم قبل از مرمت سایت های روباز بود که میزان ذخیره سازی بعداز مرمت سایت ها به 225 هزار تن رسید.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود