9 آبان 1397
شماره خبر: 204234

در سال جاری ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اشتهارد به زیر کشت محصولات پاییزه

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

در سال  جاری ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اشتهارد به زیر کشت محصولات پاییزه


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد گفت: در سال زراعی جاری ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به زیر کشت محصولات پاییزه خواهد رفت.
مهندس امید شریفی در جلسه کشت محصولات پاییزه شهرستان اظهار کرد: از این میزان سطح زیر کشت ۶۵۰ هکتار به کشت گندم، ۸۵۰ هکتار به کشت جو و ۱۰۰ هکتار به زیر کشت کلزا اختصاص می‌یابد. شریفی یاد آور شد: برای سال زراعی جاری ۳۲۰ تن کودهای ازته ۲۴۰ تن کود فسفاته و ۱۱۲ تن کود پتاسه مورد نیاز مزارع می باشد که هماهنگی‌های لازم در جهت تأمین موارد کودی صورت پذیرفته است. مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد در ادامه گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به صورت مکانیزه و خطی، ۷۵۰ هکتار به صورت نیمه مکانیزه و ۱۵۰ هکتار به صورت دستی کشت شود.
وی به برنامه مبارزه با علف‌های‌هرز در مزارع محصولات پاییزه اشاره کرد و گفت: در طی سالیان گذشته از شروع ابلاغ پروژه مديريت تلفيقي آفات (IPM)کارشناسان حفظ نباتات در قالب اکیپ‌های نظارت، همواره به پایش مزارع جهت مدیریت آفات و بیماری‌ها و علف‌های‌هرز می‌پردازند. وی پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت پیش بینی شده ۲۶۰۰ تن گندم، ۳۳۰۰ تن جو و ۲۵۰ تن کلزا برداشت شود .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود