14 تیر 1398
شماره خبر: 216497

طرح جایگزینی کود زیستی با کود شیمیایی در نظرآباد به اجرا درآمد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

طرح جایگزینی کود زیستی با کود شیمیایی در نظرآباد به اجرا درآمد


به منظور فرهنگ سازی و اهمیت محصولات زیستی در تولیدات کشاورزی، طرح جایگزینی کود زیستی به جای کود شیمیایی در این شهرستان به اجرا درآمد.
ایرج الماسی رییس جهاد کشاورزی نظرآباددر مراسم روز مزرعه که با عنوان «بررسی اثر کودهای زیستی روی عملکرد گندم» در نظرآباد در مزرعه، ضمن برشمردن مزایای استفاده از کودها و آفت کش های زیستی از کارشناسان و کشاورزان خواست تا در جهت فرهنگسازی در این زمینه در جهت تولید محصول سالم و کیفی همت گمارند. وی افزود: شهرستان نظرآباد قطب تولید محصولات زراعی در استان البرز می باشد به طوریکه بیشترین تولید گندم در واحد سطح در کشور سال گذشته به نام نظر آباد ثبت شده است. الماسی گفت: همچنین با هماهنگی ترویج و تحقیقات، سالانه یک رقم جدیدگندم از این شهرستان به کشور معرفی می شود.
امروز تحت عنوان روز مزرعه با حضور کشاورزان، کارشناسان و مسئولین استانی در شهرستان نظر آباد طرح جایگزینی کود های زیستی با کود های شیمیایی را شاهد بودیم که این طرح به منظور تولید محصول سالم و تامین امنیت غذائی و سلامت جامعه برای اولین بار در استان اجرا شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد ابراز امیدواری کرد تا با نتایج به دست آمده، شاهد توسعه محصولات زیستی و کاهش مصرف کود های شیمیائی در سطح مزارع استان باشیم. در حاشیه این مراسم با حضور همه کارشناسان، کشاورزان و مسئولین پهنه ها کیل گیری کرتهای مقایسه ای استفاده از کود زیستی با شاهد انجام شد که در نهایت مشاهده شد که مزرعه تیمار شده با کود زیستی ۲۰ درصد عملکرد بالاتر نسبت به شاهد داشته است. در شهرستان نظرآباد ۲۱ هزار و ۵۴۰ هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت وجود دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود