21 مهر 1400
شماره خبر: 257497

هشدار به نانوایان: نان‌های کنجدی را به اجبار نفروشید!

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی



رئیس اتاق اصناف البرز گفت: ارائه نان کنجدی باید به درخواست مشتری باشد و فروش اجباری آن تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.
کیفیت و قیمت نان دو موضوعی است که همواره مورد چالش بوده و گویا نمی‌خواهد آرام بگیرد. پس از مقاومت‌ها و مخالفت‌های مسؤولان و نهادهای مختلف برای افزایش قیمت نان در البرز که خواسته نانوایان بود و بهانه آنها برای نان‌های بی‌کیفیت، نان در البرز رسما گران شد، اما هنوز نان‌ها بی‌کیفیت است و مورد اعتراض مردم. هنوز هم نان‌های کنجدی به زور به خورد مردم داده می‌شود؛ نانوایان تخلف می‌کنند و مردم بر این تصورند که اعتراضشان به جایی نمی‌رسد. بهروز حصاری، رئیس اتاق اصناف کرج، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج در این خصوص، گفت: براساس آخرین ابلاغیه کارگروه آرد و نان، نرخ نان به تمام واحدهای صنفی نانوایی‌ها اعلام شد و تیم‌های نظارتی برای کنترل قیمت، وزن چانه و کیفیت نان تشکیل شد. همچنین دادستان محترم البرز قانون نحوه برخورد با جرایم تعزیراتی را بازدارنده تشخیص ندادند و به دستور ایشان، هر واحد نانوایی متخلف به قطع سهمیه آرد و پلمب و تعطیلی واحد صنفی متخلف منجر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کنجدی که نانوایان استفاده می‌کنند باید دارای پروانه بهداشتی و سیب سلامت باشد، یادآور شد: به هیچ عنوان آپشن فروشی و اضافه کردن مواد افزودنی از جمله کنجد جز به دلخواه و درخواست مشتری نداریم. فروش اجباری نان‌های کنجدی تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.این مقام مسؤول اصناف در خصوص کیفیت آردهای سهمیه ای بیان کرد: آردهای تخصصی ویژه نان‌های مختلف با درصد سبوس متفاوت توسط کارخانه‌های آرد به نانوایان تحویل می‌شود و کیفیت لازم را دارد. پس از اعلام نرخ جدید، هیچ بهانه ای برای تخلفات عدم کیفیت، کم فروشی و گرانفروشی وجود ندارد و با متخلفان برخورد می‌شود. وی ادامه داد: دیگر نانوایی آزادپز نداریم؛ فقط دو نوع آرد یارانه‌ای با قیمت متفاوت به نانوایان تحویل می‌شود؛ آرد یارانه‌ای نوع یک با قیمت ۶۶۵ تومان و آرد یارانه‌ای نوع دو با قیمت ۹۰۰ تومان در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد که در این صورت قیمت نان‌های این دو نانوایی متفاوت است. حصاری خاطر نشان کرد: آرد سهمیه ای به هیچ عنوان متعلق به نانوایی نیست و ویژه مردم منطقه است و این حقی را برای نانوایی نمی‌کند.‌ نانوا فقط عامل توزیع است و در صورت تخلف با او برخورد می‌شود. قیمت نان هم مشخص است و در تمام نانوایی‌ها باید نصب شود و مردم می‌توانند عدم نصب قیمت در نانوابی را به بازرسی اصناف گزارش کنند تا به سرعت رسیدگی شود.‌وی با بیان اینکه نان یک کالای استراتژیک و قوت لایموت مردم است، بنابراین باهیچ فرد متخلفی تعارف نداریم و با متخلفان به شدت برخورد می‌کنیم، گفت: رعایت کیفیت لازم و وزن نان از سوی نانوایی‌ها مورد توجه تیم‌های نظارت و بازرسی است. با توجه به حجم بالای نانوایایی‌های البرز، احتمال بروز تخلف وجود دارد. مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را به بازرسی اتاق اصناف با شماره ۳۶۱۱۷ گزارش کنند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود