20 آذر 1390
شماره خبر: 2820

محققان باغبانی كشور برای بررسی وضعیت طرح های پژوهشی در كرج گردهم آمدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

محققان باغبانی كشور برای بررسی وضعیت طرح های پژوهشی در كرج گردهم آمدند

حدود 150 نفر از كارشناسان و محققان بخش تحقیقات علوم باغبانی كشور برای بررسی وضعیت طرحهای راهبردی در كرج گردهم آمدند.
رییس بخش تحقیقات علوم باغبانی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر وزارت جهاد كشاورزی، بررسی نتایج طرحهای پژوهشی خاتمه یافته و بررسی وضعیت طرحهای در دست اجرا و تدوین برنامه های تحقیقاتی جدید را از اهداف برگزاری این گردهمایی ذكر كرد. 'داراب حسنی‌' در حاشیه گردهمایی سالیانه بخش تحقیقات باغبانی افزود:‌ اصلاح و معرفی ارقام و پایه های جدید و برتر، ثبت ارقام بومی كشور و انجام طرحهای پژوهشی برای ارزیابی مقاومت به خشكی و پیش تكثیر ارقام و پایه های جدید درختان میوه از برنامه های آینده این بخش تحقیقاتی است. وی اضافه كرد: معرفی دو رقم سیب و دو رقم گیلاس از جمله موفقیت های این بخش تحقیقاتی بوده كه امسال به نتیجه رسیده است. وی یادآور شد: چهار رقم دیگر در زمینه درختان سردسیری و نیمه گرمسیری اكنون مرحله نهایی تحقیقات را می گذراند و در آینده نزدیك معرفی خواهد شد. حسنی گفت:‌ افزایش بودجه و تجهیز امكانات آزمایشگاهی ایستگاههای مختلف تحقیقات باغبانی كشور از راهكارهای مناسب برای كاهش و رفع مشكلات بخش پژوهش باغبانی كشوراست.
به گفته وی ، اكنون در بخش تحقیقات علوم باغبانی كشور در ستاد كرج و 30 ایستگاه تحقیقاتی كشور حدود 80 محقق و كارشناس به فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی مشغول هستند. گردهمایی سالانه بخش تحقیقات باغبانی كشور با شركت حدود 150 نفر از كارشناسان، محققان و مسوولان وزارت جهاد كشاورزی به مدت دو روز در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر كشور واقع در كرج برگزارمی شود.
در حاشیه این گردهمایی نمایشگاهی از محصولات باغی شامل ارقام تجاری و بومی از گونه هایی مانند بادام، گردو، انگور، سیب و زیتون برپا شده است.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود