21 خرداد 1404
شماره خبر: 326135

تحول دربازار پوشاک بهره گیری از طراحان ماهر و خلاق را می طلبد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی



رییس اتحادیه پوشاک کرج ایجاد تحول در تولید و صادرات این صنعت کشور را در گرو بهره گیری از توانمندی طراحان مجرب‌، خلاق و خوش ذوق عنوان کرد.
مهدی سلطانی" در حاشیه همایش زنجیره ارزش صنعت نساجی و پوشاک در جمع خبرنگاران گفت: ضروری است برنامه ریزی در مسیری هدایت شود تا طراحان مجرب و توانمند صنعت پوشاک با الهام از فرهنگ و تمدن ایران زمین در تهیه طرح های زیبا، دلنواز ، مشتری پسند و صادرات محور مشارکت فعال داشته باشند.وی از وابستگی بسیاری از صنایع پوشاک کشور به طرح ها و الگوهای خارجی گلایه کرد و گفت: یکی از چالش‌های حاد در تولید پوشاک کشور از کم توجهی نسبت به تربیت و استفاده از طراحان متخصص سرچشمه گرفته است.سلطانی افزود: با توجه به شعار محوری سرمایه‌گذاری در تولید تا زمانی که در تولید لباس از طرح های خارجی کپی می کنیم و به تولید پوشاک با طرح های تکراری ادامه می دهیم ، نمی‌توان از جهش تولید سخن گفت.
رییس اتحادیه پوشاک کرج گفت: متاسفانه امروز در بسیاری از واحدهای تولید پوشاک شاهد استفاده از طرح‌های تکراری و بدون هویت هستیم چرا که کپی از طرح های خارجی در تولید پوشاک نه‌تنها بازار داخلی را اشباع کرده ، بلکه امکان رقابت در بازارهای منطقه‌ای را نیز کاهش داده است.وی افزود: برای اینکه صنعت پوشاک کشور از حالت تقلیدی خارج شود، باید به طراحی لباس به عنوان یک بخش تخصصی، خلاق و استراتژیک نگاه شود.رییس اتحادیه پوشاک کرج با تأکید بر نقش این اتحادیه در حوزه پوشاک خاطرنشان کرد: اتحادیه پوشاک کرج در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های تکمیلی آموزش طراحی لباس با همکاری دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است و تلاش وافری در دستور کار قرار گرفته است تا زمینه همکاری میان طراحان برجسته و تولیدکنندگان فراهم شود.
سلطانی همچنین به چالش‌هایی همچون کمبود نقدینگی، نوسانات قیمت مواد اولیه، کمبود و بعضا نبود پارچه باکیفیت داخلی و وجود موانع در مسیر واردات تجهیزات نوین تولید اشاره کرد.
وی گفت: درصورتی که در کنار طراحی‌ها در بستر زیرساخت‌های تولید، سرمایه‌گذاری های هدفمند نیز انجام شود، ظرفیت‌های کرج و استان البرز می‌تواند نقشی کلیدی در ایجاد تحول صنعت پوشاک کشور ایفا نماید.رییس اتحادیه پوشاک کرج بیان کرد: طراحی، تولید، توزیع و صادرات حلقه‌های به هم پیوسته‌ ای هستند که در صورت تقویت، ایجاد اشتغال پایدار و تولید برند ملی را به ارمغان می آورد.


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود