11 دی 1390
شماره خبر: 3517

آموزش مربیان كشور افغانستان در مركز تربیت مربی كرج آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

آموزش مربیان كشور افغانستان در مركز تربیت مربی كرج آغاز شد

چهارمین دوره آموزش مربیان وزارت كار و امور اجتماعی ، شهداء و معلولین كشور افغانستان روز یكشنبه در مركز تربیت مربی پژوهش های فنی و حرفه ای كشور در كرج آغاز شد.
معاون آموزشی مركز تربیت مربی پژوهش های فنی و حرفه ای كشور گفت: در این دوره 13 نفر به مدت 12 روز آموزش های لازم را در زمینه فرآیند آموزش و كارآفرینی ( برنامه ریزی ، اجرا و ارزشیابی ) فرا می گیرند. 'رضا باجولوند' افزود: عباس كریمی، محمود سلیمی، رضا جاوید، محمود مكرمی، زهرا مهدوی و خودم مدرسی این دوره آموزشی را بر عهده دارند. وی اضافه كرد: از سال 87 تاكنون سه دوره آموزشی برای 60 نفر برای روسا و مربیان مهارتی وزارت كار افغانستان در این مركز برگزار شده است. وی یادآورشد: شركت كنندگان در این دوره همچنین از كارگاههای آموزشی این مركز و تعدادی از واحدهای صنعتی استانهای البرز و تهران بازدید خواهند كرد و از نزدیك با فعالیت های آموزش مهارتی كشور آشنا می شوند. باجولوند بیان داشت : این آموزشها به دنبال توافق صورت گرفته بین سازمان های آموزش فنی و حرفه ای ایران و افغانستان و همكاری آژانس بین المللی جایكا انجام می شود. مسوول این دوره آموزشی نیز گفت: ارتقای سطح علمی و عملی شركت كنندگان و آشنایی بیشتر آنان با فناوریهای جدید فنی و حرفه ای از اهداف مهم برگزاری این دوره آموزشی است. 'حسینعلی شیوا' افزود: اكنون در كشور افغانستان مسائل و آموزش های مهارتی در حال بازسازی ، ساماندهی و انسجام بوده و برگزاری این كلاس های آموزشی در ایران نیز در همین ارتباط صورت گرفته است. وی اضافه كرد: جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه از پیشرفت های خوب مهارتی بر خوردار است و توانسته روی پای خود بایستد و اكنون الگوی خوبی برای كشورهای منطقه از جمله افغانستان است .
شیوا اظهار امیدواری كرد: با كسب تجربه بیشتر بتوانیم بتوانیم در مسابقات مهارتی بین المللی و جهانی آینده حضوری قدرتمند داشته باشیم. مركز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای وابسته به سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور فعالیت رسمی خود را از سال 63 در كرج آغاز كرد. اكنون دراین مركز با استفاده از حدود 200 مدرس در 16 رشته مهارتی ، بطور متوسط ماهانه 65 هزار نفر ساعت آموزشهای مهارتی به مربیان ارائه می شود.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود