22 اسفند 1390
شماره خبر: 5748

318 هزار هكتار اراضی زراعی كشور تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

318 هزار هكتار اراضی زراعی كشور تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت

معاون آب، خاك و صنایع وزارت جهاد كشاورزی گفت: 318 هزار هكتار از اراضی زراعی كشور در 5/2 سال گذشته ( دولت دهم ) تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.
'سید رحیم سجادی' افزود: براساس یك برنامه امكان سنجی كه در 5/4 سال گذشته انجام شد، فقط در 5/3 تا چهار میلیون هكتار از 5/8 میلیون هكتار اراضی آبی كشور امكان استفاده از سیستم تحت فشار وجود دارد. وی اظهار داشت: تاكنون یك میلیون و 110 هزار هكتار از این اراضی تحت پوشش این سیستم قرار گرفته كه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 5/2 میلیون هكتار برسد. سجادی گفت: در سالجاری حدود 250 هزار هكتار در حال اجرا و یا اجرا شده است كه تا پایان سال مالی این وزارتخانه (تیرماه) 100 درصد این میزان انجام می شود.
معاون آب، خاك و صنایع وزارت جهاد كشاورزی بیان داشت: در طرح آبیاری تحت فشار تا قبل از دولت نهم، فقط 490 هزار هكتار از اراضی زراعی تحت پوشش قرار گرفته بود در حالیكه در دولت نهم و دهم 600 هزار هكتار تحت پوشش قرار گرفته است. سجادی افزود: در احداث شبكه های فرعی آبیاری نیز تا اول دولت نهم در 260 هكتار ار اراضی زراعی انجام شده است و در دولت های نهم و دهم احداث این شبكه ها به 258هزار هكتار رسیده كه 175 هزار هكتار آن در 5/2 سال گذشته انجام شده است. وی یادآور شد: براساس مصوبه سال 90 مجلس شورای اسلامی برای اجرای آبیاری تحت فشار ، 85 درصد از هزینه برعهده دولت و 15درصد را بهره بردار متقبل می شد در حالیكه برای سال 91 هنوز منتظر تصویب و تصمیم گیری مجلس هستیم.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود