27 فروردین 1391
شماره خبر: 6310

اراضی حاصلخیز ساوجبلاغ به بیکاران و روستاییان واگذار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اراضی حاصلخیز ساوجبلاغ به بیکاران و روستاییان واگذار می شود

فرماندار ساوجبلاغ از واگذاری زمینهای حاصلخیز منابع طبیعی این منطقه با هدف کاهش بیکاری و توسعه بخش کشاورزی به بیکاران و روستانشینان خبر داد.
علی حدادی با اشاره به تشکیل نخستین کارگروه کشاورزی این شهرستان و با توجه به اهتمام بر رونق کشاورزی در سال جاری اظهار داشت: این تصمیم با هدف ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری به ویژه در روستاها اتخاذ شده است. وی افزود: اراضی حاصلخیز منابع طبیعی با هدف رونق کشاورزی و رفع معضل بیکاری در روستاها، به بیکاران و روستانشینان فاقد زمین و کم زمین کشاورزی در شهرستان ساوجبلاغ واگذار می شود. حدادی افزود: ساوجبلاغ 85 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی دارد که می توان از این ظرفیت برای توسعه صنعت کشاورزی و ایجاد اشتغال بهره برد. وی گفت: این اراضی به دو صورت اجاره ای و یا واگذاری کامل به تعاونی های تشکیل شده از افراد جویای شغل این منطقه واگذارمی شوند.
اولویت واگذاری زمینها به روستانشینان بومی است
فرماندار ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه با اعطای تسهیلات بانکی از فعالیت تولیدی و کشاورزی این تعاونی ها حمایت خواهد شد، تصریح کرد: روستانشینان بومی این منطقه در اولویت اجرای این طرح هستند. فرماندار ساوجبلاغ افزود: این شهرستان با 28 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی و 10 هزار بهره بردار در این بخش، مرکز کشاورزی استان البرز به حساب می آید.
وی افزود: سالیانه 800 هزار تن محصولات کشاورزی گیاهی و دامی در این منطقه تولید می شود که 600 هزار تن آن محصولات باغی است. او گفت: به کارگیری روش های نوین کشاورزی و استفاده بهینه از منابع موجود به ویژه آب و خاک به رونق هرچه بیشتر کشاورزی در ساوجبلاغ می انجامد. حدادی افزود: چهار هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ از آبیاری تحت فشار برخوردار شده اند و مابقی هم براساس برنامه ای هدفمند باید به این امکان مجهز شوند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود