31 فروردین 1391
شماره خبر: 6450

فرماندار: 80 درصد زمین های نظرآباد سند ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

فرماندار: 80 درصد زمین های نظرآباد سند ندارد

فرماندار نظرآباد گفت: 80 درصد از زمین های مسكونی این شهرستان سند مالكیت دفترچه ای ندارند و به صورت قولنامه ای انتقال یافته اند.
'سید ابراهیم كساییان ' افزود: مالكان این زمین ها به دلیل در دست نداشتن سند دفترچه امكان بهره مندی از وامهای مسكن ندارند و این در حالی است كه بیشترین جمعیت 330 هزار نفری نظرآباد در شهر ساكن هستند. وی اظهار داشت: این مالكان حتی امكانی برای ساختن واحدهای مسكونی با تراكم چند طبقه ای در قالب وام های مسكن مهر را نیز نداشتند.
كساییان بیان داشت: بخش زیادی از بافت های مسكن روستایی و شهری این شهرستان فرسوده است و برای بازسازی نیاز به وام ساخت دارد ، اما به دلیل نداشتن سند مالكیت به ویژه در مناطق شهری مردم نمی توانند برای ساخت واحدهای مقاوم كه بتواند پاسخگوی نیاز خانواده شان باشد اقدام كنند. وی افزود: با توجه به بافت جوان جمعیتی شهرستان اكثر خانوادهها برای ساخت واحد فوقانی بافت های فرسوده منزل خود به منظور سامان دادن فرزندان در آستانه ازدواج به دفتر امام جمعه، فرمانداری و بخشداری مراجعه می كنند. فرماندار نظرآباد اظهار داشت : به دلیل نداشتن سند امكان اختصاص یافتن وام بانكی برای ساخت و ساز مسكن به متقاضیان وجود ندارد ، درحالی كه استقرار اداره ثبت و اسناد و املاك در این شهرستان می تواند به این مشكل خاتمه دهد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود