24 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6997

گسترش ثبت الکترونیکی محدوده‌های معدنی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

گسترش ثبت الکترونیکی محدوده‌های معدنی البرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به دستاوردهای مثبت ثبت الکترونیکی محدوده‌های معدنی این استان از تداوم و گسترش اجرای این طرح خبر داد.
علی مهدوی اظهار داشت: استان البرز با توجه به اینکه تازه تاسیس است، در بخش‌های مهمی از ساختار اداری و اجرایی این استان نیازمند اجرای طرح‌های ضربتی و فوری هستیم. وی تصریح کرد: یکی از این بخش‌ها مربوط به فعالیت معدن‌داران استان البرز است که با وجود گستره عملکردی آنها، نیاز است طرح‌هایی برای رفع مشکلات معادن و معدن‌داران البرزی تدوین و اجرایی شود.
* ساماندهی فعالیت معادن استان البرز
این مسئول خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم در گام نخست باید ساماندهی فعالیت معادن فعال در سطح استان انجام شده و پس از اجرای این طرح، بهتر می‌توانیم مشکلات، کاستی‌ها و نیازهای معدن‌داران را شناسایی و برای رفع این موارد برنامه‌ریزی کنیم. مهدوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح‌هایی در این زمینه تدوین و تصویب شده است، گفت: در گام نخست سازمان صنعت و معدن البرز از اسفند سال 90 طرح ثبت الکترونیکی محدوده معادن فعال استان را اجرایی کرده است. وی افزود: بر اساس این طرح، در گام نخست اطلاعات اولیه و پرونده‌ معادن موجود در استان مورد پایش قرار گرفت و در نهایت طبقه‌بندی انجام شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: همچنین کار تشکیل بانک اطلاعات معادن البرز به اتمام رسیده و در این بانک اطلاعاتی مربوط به مشخصات معادن، گواهی‌های کشف و پروانه‌های اکتشاف صادر شده و بالاخره مجوز برداشت‌ها ذخیره و طبقه‌بندی شده است. مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اجرای طرح ثبت الکترونیکی محدوده معادن استان البرز گسترش و تداوم می‌یابد، گفت: به زودی فاز دوم این طرح که شامل ثبت و ذخیره نقشه‌های توپوگرافی است، اجرایی می‌شود. وی با اشاره به دستاوردهای این طرح گفت: با تکمیل و بهره‌برداری کامل از سامانه ثبت الکترونیکی محدوده معادن استان البرز شاهد کنترل لحظه‌ای فعالیت معادن از طریق وب‌سایت‌های موجود و به طبع آن تشخیص فوری مشکلات و رفع آنها با برنامه‌ریزی دقیق خواهیم بود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود