8 خرداد 1391
شماره خبر: 7474

احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای در ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای در ساوجبلاغ

فرماندار ساوجبلاغ از احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای در این شهرستان برای نخستین بار خبر داد.
علی حدادی اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی سال جاری را به نام حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی مزین و تاکید فرموده‌اند که همه توان کشور باید برای تحقق این مهم به میدان آورده شود. وی تصریح کرد: از سوی دیگر معظم‌ له بارها بر ضرورت توسعه کشاورزی و خودکفایی کشور در تامین نیازهای غذایی اصلی تاکید فرموده و رهنمودهای ارزشمندی در این حوزه به مردم و مسئولان ارائه کرده‌اند. عالی‌ترین مقام اجرایی در ساوجبلاغ در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای تحقق این رهنمودها و رفع دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب چه اقداماتی در این شهرستان اجرا می‌شود؟ گفت: دولت در روزهای پایانی سال گذشته کمیته‌ای را برای توسعه کشاورزی تشکیل داد.
* افزایش تسهیلات کشاورزان ساوجبلاغی
حدادی افزود: در این کمیته که حضور و ریاست شخص رئیس جمهوری تشکیل می‌شود، طرح‌هایی را برای توسعه کشاورزی کشور به همراه تسهیلات ویژه تدوین و تصویب کرده‌اند که اجرای آنها به طور قطع رونق اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت. وی تصریح کرد: از سوی دیگر تسهیلاتی از سوی دولت به بخش کشاورزی ارائه شده که به طبع آن کشاورزان فعال در شهرستان ساوجبلاغ نیز از این امکانات ویژه برخوردار شده و یا در حال طی کردن مراحل قانونی هستند.
* احداث گلخانه‌ای به وسعت 200 هکتار در ساوجبلاغ
فرماندار ساوجبلاغ گفت: یکی از این تسهیلات که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی محسوب می‌شود، احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای به وسعت 200 هکتار در ساوجبلاغ است. حدادی ادامه داد: تمام هزینه‌های مربوط به احداث این گلخانه بزرگ که حدود 8 میلیارد تومان برآورد می‌شود از طریق اعتبارات تملک دارایی تامین خواهد شد. وی یادآور شد: در این طرح بیش از 250 قطعه زمین به وسعت هر کدام 5 هزار متر مربع به صورت یک مجتمع واحد گلخانه‌ای احداث و در اختیار کشاورزان برای انجام فعالیت‌های کشاورزی گلخانه‌ای قرار خواهد گرفت. حدادی اذعان داشت: جانمایی برای احداث این پروژه بزرگ در یکی از روستاهای ساوجبلاغ انجام و به زودی کار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. این مسئول در پایان متذکر شد: در توزیع این زمین‌ها، کشاورزان فاقد زمین که دارای طرح‌های مناسب بوده و همچنین فارغ‌التحصیلان کشاورزی در اولویت قرار خواهند داشت.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود