3 تیر 1391
شماره خبر: 8159

ارائه تسهیلات ویژه به صنایع پرورش ماهی در ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ارائه تسهیلات ویژه به صنایع پرورش ماهی در ساوجبلاغ

رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: تسهیلات ویژه‌ حمایتی به صنایع پرورش ماهی فعال در این شهرستان با هدف توسعه صنعت فوق، ارائه خواهد شد.
محمد تاج‌الدینی اظهار داشت: این شهرستان از نظر کشاورزی، دامداری و باغداری جایگاه ویژه‌ای در استان البرز دارد. وی تصریح کرد:‌ بخش مهمی از نیاز استان البرز و کشور به محصولات کشاورزی، دامداری و باغداری در شهرستان ساوجبلاغ و توابع آن تولید و تامین می‌شود. رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا از تمام ظرفیت‌های موجود در این شهرستان استفاده می‌شود؟ گفت: به طور قطع موانعی بر سر راه استفاده کامل از توانایی‌ها وجود دارد که مانع از تحقق این هدف شده است. تاج‌الدینی متذکر شد: ما برای اینکه بتوانیم از تمام اراضی موجود و همچنین توان نیروی کار و سرمایه‌ موجود در منطقه بهترین استفاده را داشته باشیم، برنامه‌ریزی نیز ویژه‌‌ای انجام داده‌ایم. این مسئول ابراز داشت: از جمله اقدامات انجام شده ارائه تسهیلات به روستاییان، کشاورزان و فعالان صنایع دامداری است.
* فعالیت 40 مزرعه پرورش ماهی در ساوجبلاغ
رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ عنوان کرد: بخشی از این تسهیلات به فعالان پرورش ماهی در ساوجبلاغ اختصاص یافته که همین امر موجب رشد صنایع فوق را فراهم کرده است. تاج‌الدینی یادآور شد: در حال 40 مزرعه پرورش ماهی با توانایی تولید 300 تن انواع ماهی در شهرستان ساوجبلاغ دایر است. وی تاکید کرد: فعالیت مزارع پرورش ماهی در این شهرستان موجب تامین بخش مهمی از نیاز استان و کشور به ماهی‌های سردآبی و گرم‌آبی را شده است.
* تداوم ارائه تسهیلات به مزارع پرورش ماهی
رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ تصریح کرد: با وجود فعالیت مناسب پرورش ماهی در این شهرستان، ما امکانات بسیاری داریم که می‌توانیم این صنعت را گسترش و توسعه دهیم. این مسئول تاکید کرد: برای توسعه مزارع پرورش ماهی در این شهرستان تسهیلاتی از سوی جهاد کشاورزی و برخی دستگاه‌های مسئول به فعالان این حوزه ارائه شده و این طرح همچنان تداوم خواهد داشت. تاج‌الدینی در پایان اذعان داشت: برای استفاده از تسهیلات فوق فارغ‌التحصیلان این رشته از اولویت برخوردار خواهند بود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود