26 تیر 1391
شماره خبر: 9003

ایجاد مخازن نفتی در كرج تسهیل كننده ترانزیت محصولات نفتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ایجاد مخازن نفتی در كرج تسهیل كننده ترانزیت محصولات نفتی است

سپیدار آنلاین: مدیركل گمركات استان البرزگفت : ایجاد مخازن نفتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام كرج ، تسهیل كننده ترانزیت محصولات نفتی است .
'افشین امینی' در نشست كمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق البرز با اشاره به تعامل بخش دولتی و بخش خصوصی در حل مشكلات فعالان اقتصادی و ظرفیت های بالقوه منطقه ویژه اقتصادی پیام كرج افزود: این منطقه بهترین موقعیت و شرایط را برای احداث انبار فرآورده های نفتی دارد. وی اظهار داشت: در صورت ایجاد مخازن مناسب برای نگهداری مشتقات نفتی می توان كالاهای ترانزیتی نفتی را از مبدأ عراق به مخزن های موجود در منطقه ویژه پیام حمل و با دریافت پلمپ گمركی از این منطقه به افغانستان و سایر كشورها ترانزیت كرد.
وی گفت: فعالان اقتصادی حوزه ترانزیت مشتقات نفتی می توانند با ارسال تصویر پروانه بهره برداری و درخواست ایجاد مخازن در منطقه ویژه اقتصادی پیام به كمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و گمركات اتاق البرز مراجعه كرده تا از طریق این كمیسیون به ما اطلاع رسانی شده و اقدامات لازم صورت گیرد. مدیر كل گمركات استان البرز افزود: از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام كرج برای واردات كالا، اخذ ورودی به صورت ضمانت نامه بانكی است. وی با اشاره به مصوبه شورای عالی مناطق آزاد در خصوص واردات كالاهای غیرمجاز و مجاز مشروط گفت: این كالاها پس از ورود به منطقه ویژه اقتصادی بر اساس میزان ارزش افزوده از معافیت واردات به كشور برخوردار می شوند. امینی افزود: بر اساس دیگر مصوبه این شورا مبنی بر ایجاد شرایط ایمنی و اخذ مجوز از سوی شركت نفت برای استقرار مخازن نفتی در منطقه آزاد، با استقرار مخازن نفتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام برای متقاضیان ترانزیت كالا موافقت می شود. وی تأكید كرد: متقاضیان ترانزیت كالا می توانند با اجاره زمین از قسمت جنوبی منطقه ویژه اقتصادی پیام مخازن مربوط به مشتقات نفتی را احداث كنند. امینی یكی از مزیت های ایجاد مخازن مشتقات نفتی منطقه ویژه پیام را تسریع ترانزیت كالا در مرزها دانست و افزود: كالاها و محصولات ترانزیتی از منطقه ویژه اقتصادی پیام دارای مهر گمرك و مجوز منطقه هستند كه روند ترانزیت كالا را تسریع می كند و در كاهش هزینه های آن موثر خواهد بود. به اعتقاد وی ترانزیت كالاهایی كه از مبدأ عراق به مخازن منطقه ویژه اقتصادی پیام انتقال پیدا می كنند مزیت ترانزیتی به هر منطقه ای در خارج از مرز را دارا هستند. امینی همچنین ایجاد مخازن نفتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام را در رشد و توسعه پایدار و در آمدزایی استان موثر دانست و ادامه داد: اولین گام عملیاتی شدن این طرح مراجعه متقاضیان برای دریافت زمین اجاره ای و ایجاد مخازن نفتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام است.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود