4 مرداد 1391
شماره خبر: 9357

دستیابی ایران اسلامی به دانش تولید پمپ‌های نفتی و پالایشگاهی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

دستیابی ایران اسلامی به دانش تولید پمپ‌های نفتی و پالایشگاهی

سپیدار آنلاین: پمپ‌های مورد نیاز صنعت نفت و پتروشیمی به دست متخصصان و مهندسان توانمند کشورمان بومی سازی و تولید می‌شود.
مدیر کارخانه پمپ‌های صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ گفت: کارخانه تولید پمپ‌های صنعتی ایران در شهرستان ساوجبلاغ، 80 درصد نیاز کشور در این بخش را تامین می‌کند.
علی حامدی افزود: سالیانه هزار عدد پمپ صنعتی صنایع پتروشیمی، نفت و پالایشگاهی در این کارخانه که بزرگترین و با سابقه‌ترین کارخانه تولید پمپ کشور است، تولید می‌شود.
وی ادامه داد: همه مراحل ساخت این پمپ‌ها از طراحی گرفته تا تامین مواد اولیه، ریخته‌گری، ماشین کاری، مونتاژ قطعات، تست و راه‌اندازی به دست متخصصان این کارخانه انجام می‌شود. حامدی گفت: 60 مهندس و متخصص خبره در کنار 140 کارگر و نیروی فنی فرآیند طراحی و تولید را در این کارخانه بر عهده دارند. مدیرکارخانه پمپ‌های صنعتی اظهار داشت: این پمپ‌ها بر اساس استاندارد جهانی API 610 تولید می‌شود. وی افزود: معیار ساخت پمپ‌های نفتی حتی در کشورهای اروپایی این استاندارد است. حامدی گفت: پیش از این تمام نیاز کشور به این پمپ‌ها از خارج تامین می‌شد. وی افزود: این موضوع هزینه‌های سنگینی در زمینه تهیه و نگهداری به بهره‌برداران بخش نفتی و پالایشگاهی کشور تحمیل می‌کرد.
مدیر کارخانه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با دستیابی کشور به دانش تولید این پمپ‌ها و ساخت آن، این پمپ‌ها با قیمت ارزان‌تر، کیفیت بسیار بالاتر و نگهداری کم هزینه‌تر در دسترس است. وی افزود: رضایت شرکت‌های پالایشگاهی و نفتی از جمله پارس جنوبی که از این پمپ‌ها استفاده می‌کنند، گواهی بر این مدعا است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود