5 شهریور 1391
شماره خبر: 10705

افتتاح 5 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در مرکز استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افتتاح 5 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در مرکز استان البرز

سپیدار آنلاین: سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرج از افتتاح و بهره‌برداری پنج ایستگاه جدید آتش‌نشانی در این شهرستان خبر داد.
علی فرجامی اظهار داشت: بر اساس استانداردهای تایید شده برای هر 2 هزار و 500 شهروند حدود 350 آتش‌نشان نیاز است. وی تصریح کرد: با توجه به تعداد مشخص آتش‌نشانان در هر ایستگاه، حدود 20 ایستگاه آتش‌نشانی فعال در شهرستان کرج پاسخگوی نیازهای این کلانشهر به عنوان مرکز استان البرز نیست.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرج افزود: به همین دلیل طرح توسعه فعالیت‌های آتش‌نشانی کرج از سوی شهرداری و شورای شهر این شهرستان در دستور کار قرار گرفت و با مساعدت‌های انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته کار ساخت، جذب نیرو و تامین تجهیزات امدادی پنج ایستگاه دیگر تکمیل شده است. فرجامی افزود: با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها که در مناطق پر جمعیت و پر تردد کلانشهر کرج قرار دارد، خدمات‌رسانی آتش‌نشانی در این شهرستان توسعه یافته و مردم از خدمات‌ امدادی برخوردار خواهند شد. وی تاکید کرد: از سوی دیگر امیدواریم با فعالیت ایستگاه‌های جدید شاهد کاهش خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه باشیم.
* جذب و آموزش 160 آتش‌نشان تازه‌نفس در کرج
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرج با بیان اینکه تربیت و آموزش نیروی متعهد و ایثارگر برای آتش‌نشانی از جمله مهمترین دغدغه‌های مدیریت این سازمان است، گفت: در آخرین اقدام 160 جوان کرجی برای خدمت به مردم در این شهرستان آموزش‌های لازم را فراگرفته و جذب شدند. فرجامی گفت: همچنین با مساعدت شهرداری و تامین اعتبارات مالی مورد نیاز، پنج ایستگاه آتش‌نشانی جدید از نظر داشتن امکانات، تجهیزات و سخت‌افزارهای امداد و نجات از سطح قابل قبولی برخوردار هستند. وی در پایان اذعان داشت: در تلاش هستیم تا طی هفته‌های آینده این ایستگاه‌ها به طور کامل به بهره‌برداری رسیده و از توان آنها برای مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه شهرستان کرج استفاده شود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود