14 دی 1392
شماره خبر: 113021

فرودگاه پیام فاقد ایستگاه هواشناسی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فرودگاه پیام فاقد ایستگاه هواشناسی است


مدیرکل هواشناسی استان البرز فقدان ایستگاه هواشناسی در مرکز فرودگاه پیام و پروازهای بدون اطلاعات هواشناسی را در شرایط نامناسب جوی بحران آفرین دانست.
منصور رحمانیان در جریان بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز از طرح افزایش تعداد ایستگاه های هواشناسی خبر داد و گفت: احداث 12 ایستگاه هواشناسی در کنار 34 ایستگاه آنلاین، جاده ای، اقلیم شناسی و... در دست اقدام است و رایزنی هایی صورت گرفته تا تعداد ایستگاه های هواشناسی بیشتری در نقاط مختلف شهر به منظور بررسی روند رفتار آلاینده ها در محیط شهری ایجاد شود. مدیرکل هواشناسی استان افزود: با ارزیایی روند فعالیت خرد مقایس ها می توان الگوها رفتاری را دریافت کرد و بر مبنای آنها مدیریت داشت. وی در ادامه ضمن تحلیل علل آلودگی هوای زیست محیطی در استان بیان کرد: وضعیت آلودگی هوا تنها ناشی از تردد خودرو ها نیست و موقعیت جغرافیایی، کوهستانی و وزش باد دشت ها نیز در این زمینه موثر است.
مدیرکل هواشناسی البرز عنوان کرد: قرارگیری البرز در مسیر کوهستانی و وزیدن بادها از سمت دشت به کوه موجب شده تا حجم آلاینده ها صبح ها در نقاط جنوبی کرج متراکم شود و عصرها در مناطق کوهپایه ای نظیر عظیمه شاهد افزایش میزان آلاینده ها باشیم. رحمانیان ساختار ناموزون شهری را نیز از جمله عوامل موثر در این زمینه بیان کرد و گفت: ساختمان هایی که به صورت نامتناسب در کنار یکدیگر ساخته شده اند نقش موثری درسنگینی حجم فشار هوا دارند. عدم اشراف بر چشمه های آلودگی هوا در نقاط مختلف استان و شهرستانهای پیرامونی یکی از عمده دغدغه های اداره کل هواشناسی استان البرز به شمار می رود که در این نشست مورد اشاره قرار گرفت.
فرودگاه پیام فاقد ایستگاه هواشناسی است
فقدان ایستگاه هواشناسی در منطقه فرودگاه پیام نیز از جمله موضوعاتی بود که در جریان این دیدار به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های این مرکز مطرح شد. موضوعی که موجب شده تا پروازهای فرودگاهی بدون اطلاعات هواشناسی صورت گیرد و همین امر در شرایط نامناسب جوی بحران ساز خواهد بود. رحمانیان این مهم را در جریان دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی مطرح کرد و خواستار پیگیری آن شد.
فقدان پژوهش های کاربردی و پایه ای چالشی در پیش بینی و مدیریت بحران ها
وی در خصوص اقدمات پژوهشی و تحقیقاتی در اداره کل

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود