25 شهریور 1391
شماره خبر: 11578

امکان افزایش دو برابری جابجایی مسافران مترو با افزایش قطار

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امکان افزایش دو برابری جابجایی مسافران مترو با افزایش قطار

سپیدار آنلاین : مدیر عامل سازمان قطار شهری کرج عنوان کرد: امکان افزایش دو برابری جابه جایی مسافران مترو با افزایش قطار شهری ممکن می شود.
علی اصغر همتی با بیان این مطلب افزود: خط 1 قطار شهری کرج و حومه در ادامه خط 5 شبکه متروی تهران – گلشهر و ادامه آن تا پایانه مهرشهر می باشد. وی بیان کرد: خط 1 قطار شهری کرج به طول 17 کیلومتر با چهار ایستگاه در منطقه کرج در حال جايه جايي مسافر است. همتی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود خط مذکور حدود 300 هزار مسافر را در روز از کرج به تهران جابجا می کند. وی گفت: با افزایش قطار امکان جابجایی مسافرین در خط 1 متروی قطار شهری از کرج به تهران به 600 هزار مسافر در روز افزایش می یابد. همتی با بیان اینکه سازمان قطار شهری در دوره حاضر با تغییر و تحولات مثبتی همراه بوده است، گفت: مهیا کردن زمینه های افزایش تعداد مسافرین از برنامه های مهمی است که از سوی مسئولین ذیربط دنبال می شود.
اهمیت ساخت ایستگاه های قطار شهری
مدیر عامل سازمان قطارشهری کرج و حومه با مهم ارزیابی کردن احداث ایستگاه های قطار شهری افزود: ساخت ایستگاه های قطار شهری از اهمیت بالایی برخوردار است. همتی اذعان داشت: اجرای این عملیات عمرانی در کنار اجرایی کردن دیگر عملیات های عمرانی از جمله حفر تونل حائز اهمیت است. وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی ساختاری برای راه اندازی تونل های مترو حجم وسیع برنامه ریزی های ساختاری برای راه اندازی تونل ها و ایستگاه های قطارشهری کرج را ياد آور شد و تاکید کرد: نصب ریل و پیش بینی تجهیزات لازم از دیگر اولویت هایی است که باید نگاه ویژه ای به آن شود. این مسئول نصب ریل برای خطوط قطارشهری کرج را یادآور شد و گفت: ساخت واگن نیز از دیگر مسائل مهمی است که نیاز به اهتمام و حمایت های ویژه مسئولان ذیربط دارد.
نقش مترو در ساماندهی و ارتقاء حمل و نقل عمومی
مدیر عامل سازمان قطار شهری کرج و حومه تاکید کرد: مترو با توجه به ساختار فیزیکی و فنی مبنی بر دارا بون ظرفیت بالا در جابجایی مسافر، نقش بسزایی در ساماندهی و ارتقاء حمل و نقل عمومی ایفا می کند. همتی، نداشتن آلودگی های زیست محیطی را از بازرترین ویژگی های قطار شهری ذکر و عنوان کرد: قطار شهری سریعترین شبکه خطوط حمل و نقلی است که می تواند مسافرت های درون شهری را به نحو مطلوبی پوشش دهد.
وی اظهارداشت: امروزه مسائل مربوط به حمل و نقل در شهرها یکی از چالش های عمده می باشد که با تکیه بر مطالعات و بررسی هاي انجام شده، حمل و نقل عمومی و به ویژه حمل و نقل ریلی قادر به کاهش مشکلات ناشی از ترافیک در کلانشهر ها است.





منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود