26 شهریور 1391
شماره خبر: 11615

ظرفیت جابجایی مسافر در متروی کرج - تهران به دوبرابر افزایش می یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ظرفیت جابجایی مسافر در متروی کرج - تهران به دوبرابر افزایش می یابد

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج اعلام کرد: با افزایش تعداد قطارها بزودی ظرفیت جابجایی مسافر بین کرج - تهران به دوبرابر افزایش می یابد.
علی اصغر همتی اظهار داشت: اکنون روزانه حدود 300 هزار مسافر در خط یک قطار شهری کرج که به تهران متصل است ، جابجا می شود. وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی با افزایش تعداد قطارها، روزانه حدود 600 هزار مسافر در این مسیر جابجا خواهدشد. خط یک قطار شهری کرج و حومه در ادامه خط پنج شبکه متروی تهران – گلشهر است که به مهرشهر کرج متصل است. طول خط یک قطار شهری در حوزه داخلی کلانشهر کرج 17 کیلومتر با چهار ایستگاه فعال است. مدیر عامل سازمان قطارشهری کرج و حومه با مهم ارزیابی کردن احداث ایستگاه های قطار شهری افزود: ساخت ایستگاه های جدید قطار شهری دربرنامه کاری این سازمان است. همتی بیان داشت: افزایش ایستگاهها در کنار حفاری تونل های جدید در کرج دنبال می شود.
وی، نداشتن آلودگی های زیست محیطی را از بازرترین ویژگی های قطار شهری ذکر کرد و گفت: قطار شهری سریعترین شبکه خطوط حمل و نقلی است که می تواند مسافرت های درون شهری را به نحو مطلوبی پوشش دهد. همتی اظهارداشت: امروزه مسائل مربوط به حمل و نقل در شهرها یکی از چالش های عمده می باشد که با تکیه بر مطالعات و بررسی های انجام شده، حمل و نقل عمومی و به ویژه حمل و نقل ریلی قادر به کاهش مشکلات ناشی از ترافیک در کلانشهر ها است.




منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود