20 اردیبهشت 1393
شماره خبر: 121620

حاشیه رودخانه کرج درمحورکرج -چالوس پاکسازی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حاشیه رودخانه کرج درمحورکرج -چالوس پاکسازی شد


شماری زیادی از دوستداران محیط زیست در طرحی که با مشارکت تعدادی از دستگاه های اجرایی استان البرز برگزار شد، حاشیه رودخانه کرج در محور کرج - چالوس را پاکسازی کردند تا رد بی مهری را از سیمای زیبای طبیعت یزدایند.
شماری از علاقه مندان و دوستداران محیط زیست روز جمعه با حضور در محور کرج - چالوس نسبت به پاکسازی بخشی از این محور اقدام کردند تا چهره زیباتری از جاده ای که به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان لقب گرفته ترسیم کنند. محور کرج - چالوس که یکی از زیباترین جاده های کشورمان است روز جمعه حضور افرادی را به خود دید که مشتاق و داوطلب آمده بودند تا رد بی مهری برخی افراد را از سیمای زیبای طبیعت بزدایند؛ افرادی که آمده بودند به یادمان آورند حق طبیعت زیبا و بکری که خداوند در نهایت بخشندگی در اختیارمان قرار داده، بی محلی و نثار زباله نیست.ر طرح پاکداشت طبیعت که توسط حامیان محیط زیست و طبیعت و نماینده ورزشکاران استان البرز به شکل نمادین برگزار شد، 75 کیلومتر از محور کرج - چالوس در 10 نقطه پاکسازی شد.
جاده چالوس اثر ملی شود
محمد مجابی معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست یکی از حاضران آن مراسم بود. وی در حاشیه طرح پاکداشت طبیعت در سخنانی اظهار داشت: در قرآن کریم و در احدایث و روایات تاکید فراوانی به محیط زیست و حفظ آن شده است و این نشان می دهد تمام ما نسبت به حفظ محیط زیست مسئول هستیم.
وی گفت: حفظ محیط زیست از اصول اولیه زندگی مسلمانان بوده و ماتحت همین عنوان باید حافظ و حامی محیط زیست باشیم. مجابی با اشاره به زیبایی ها و تنوع زیستی این جاده گفت: این جاده تنوع زیستی، گردشگری و زیبایی های فراوانی داشته و از طرفی شهروندان نیز خاطرات به یادماندنی از آن دارند از همین رو جاده چالوس قابلیت تبدیل شدن به اثر ملی را دارد.
شهروندان یاریگر سازمان حفاظت محیط زیست باشند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود