5 مهر 1391
شماره خبر: 12208

افزایش مزاحم‌های تلفنی115

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افزایش مزاحم‌های تلفنی115

سپیدار آنلاین: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز از افزایش مزاحم های تلفنی اورژانس استان البرز نسبت به سال گذشته خبر داد.

کوروش سلیمی اظهار داشت: ‌مزاحم های تلفنی 115 استان البرز از 34 درصد در سال 90 به 51 درصد در 4 ماهه اول سال 91 افزایش یافته است. وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی در چهار ماه اول سال جاری به 185 هزار مصدوم ترافیکی و بیمار خدمات درمانی ارائه شد. وی گفت: در مدت زمان یاد شده 3 هزار و 470 حادثه در جاده ها و مسیرهای مواصلاتی استان البرز رخ داد که منجر به اعزام 3 هزار و 827 آمبولانس و بیش از هفت هزار و 654 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل وقوع این حوادث شد. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز ادامه داد: در این راستا نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان یاد شده، هفت هزار و 58 نفر از آنها را جهت دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.
زمان حضور اورژانس البرز در درون شهر 12 دقیقه است
سلیمی با اشاره به متوسط زمان استاندارد رسیدن بر بالین بیمار که در شهر 8 دقیقه و در برون شهر 15 دقیقه است، متوسط این زمان را در استان در شهر 12 دقیقه و برون شهر 14دقیقه اعلام کرد. سلیمی گفت: با مساعدت مسئولین و افزایش اعتبارات و راه اندازی و ساخت پایگاههای جدید در نقاط شهری زمان رسیدن بر بالین بیماران به استاندارد نزدیک شود. وی افزود: افزایش مزاحم های تلفنی از 34 درصد در سال 90 به 51 در در سال 91 موجب اخلال در امداد رسانی بموقع به بیماران و نارضایتی مردم شده است که باید با همکاری رسانه های جمعی و فرهنگ سازی با آن مقابله کرد. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرزاظهار داشت: برای آشنایی مسئولین استانی با فعالیتهای اورژانس، گزارش حوادث ویژه و آمار هفتگی و ماهیانه عملکرد از طریق سامانه اس ام اس مرکز اورژانس برای مقامات عالی استان و دانشگاه علوم پزشکی البرز ارسال می شود. سلیمی گفت:جهت پیشگیری از مزاحمت های تلفنی وفرهنگ سازی در سطح استان برنامه های مدونی توسط کارشناسان اورژانس طراحی شده که براساس جداول تعین شده از طریق رادیو وخبرگزاری هادر ماههای آینده اجرا خواهد شد. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز از تمامی هموطنان و مسافران جاده ها و مسیرهای مواصلاتی استان و وداخل شهر خواست در صورت بروز حادثه یا بیماری ضمن رعایت خونسردی با شماره تلفن 115 تماس بگیرند.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود