280 هزار تماس تلفنی با پلیس 110 البرز گرفته شد
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
سپیدار آنلاین: معاون عملیات فرماندهی نیروی انتظامی البرز گفت: 280 هزار تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 این استان طی سال جاری گرفته شده است.
سرهنگ رضا نصرتی افزود: این آمار بالای تماسها نشان دهنده افزایش اعتماد مردم به پلیس و جلب مشارکتهای مردمی برای تأمین امنیت اجتماعی است . وی افزود: از این تعداد تماس تلفنی 270 هزار تماس عملیاتی شده و مأموران در حداقل زمان، در آدرس اعلامی حضور یافته اند و تعداد هزار تماس نیز یا ایجاد مزاحمت بوده و یا اینکه احتیاجی به حضور مأموران نبوده و مشکل از طریق مشاوره تلفنی حل شده است. نصرتی در ادامه از دو بخشی شدن تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 به فوریتی و غیر فوریتی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به حجم بالا و تنوع تماس های مردمی با مراکز فوریتهای پلیسی 110 و همچنین پیچیدگی جرایم در نظر است تا پایان سال جاری مأموریتهای این مرکز پلیس به دو بخش فوریتی و غیر فوریتی تقسیم شود. وی بیان داشت: متأسفانه گاهی مشاهده می شود که شهروندان نسبت به اموری با مرکز فوریتهای پلیسی 110 تماس می گیرند که نیاز و ضرورتی به حضور پلیس نیست و مشکل مورد نظر باید از طریق حضور مستقیم در مراکز انتظامی و یا مراجع قضایی رسیدگی شود، از این رو جهت نظم دهی و تقسیم بندی تماس های شهروندان با پلیس 110 این تماس ها به دو بخش فوریتی و غیر فوریتی تقسیم می شود. نصرتی با اشاره به آغاز هفته ناجا گفت: مسابقه بزرگ مقاله نویسی به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا با موضوع امنیت و آرامش جهت شرکت تمام کارکنان این نیرو و خانواده های آنها در چندین نوبت از طریق سایت خبرگزاری پلیس فراخوان شده است .
وی گفت : علاقمندان به شرکت در مسابقه می توانند مقالات خود را برابر محورهای اعلامی تا تاریخ 13 مهرماه سال جاری به معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان البرز ارسال کنند.
منبع: ایرنا